Novartis kiest voor Gravity
- Bureaus
- 13 aug 2020 @ 09:39
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Klanten
- 13 aug 2020 @ 09:39
- Lucas Boon
Digitaal bureau Gravity gaat aan de slag voor geneesmiddelenproducent Novartis. De partijen werken momenteel aan de ontwikkeling van een nieuw digitaal platform voor de farmaceut.
De van origine Zwitserse farmaceut zocht een bureau met een specialisatie in usability research, design en development en kwam zodoende bij Gravity uit. Doel van het nieuwe platform is om 'een belangrijk proces' bij Novartis te vereenvoudigen en versnellen, zodat patiënten daar baat bij hebben. Inmiddels ligt er een 'volledig ontworpen, gevalideerd en technisch haalbaar prototype' klaar.
Marco Groenendijk, managing director van Gravity, zegt: 'Novartis zet data en digitale technologie in om innovatie binnen de geneesmiddelenindustrie te verwezenlijken. Dat doen ze niet alleen in de ontwikkeling van behandelingen zelf, maar in elk aspect wat het leven van de patiënt kan verbeteren en verlengen. Het te ontwikkelen platform moet daar uiteindelijk een bijdrage aan leveren. Dit project is ons dan ook op het lijf geschreven, aangezien de drijfveer van Gravity is om digitale oplossingen te bieden die het leven van de gebruiker makkelijker maken.'
Novartis staat bekend als een van de grootste farmaceuten ter wereld. Het Nederlandse hoofdkantoor staat in Amsterdam. Creatief digitaal bureau Gravity houdt kantoor in Haarlem en Amersfoort en werkt voor opdrachtgevers als Riedel, Unilever en Bol.com.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing