Novartis kiest voor Gravity

Novartis kiest voor Gravity
  • Bureaus
  • 13 aug 2020 @ 09:39
  • 26333 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Klanten

Digitaal bureau Gravity gaat aan de slag voor geneesmiddelenproducent Novartis. De partijen werken momenteel aan de ontwikkeling van een nieuw digitaal platform voor de farmaceut.

De van origine Zwitserse farmaceut zocht een bureau met een specialisatie in usability research, design en development en kwam zodoende bij Gravity uit. Doel van het nieuwe platform is om 'een belangrijk proces' bij Novartis te vereenvoudigen en versnellen, zodat patiënten daar baat bij hebben. Inmiddels ligt er een 'volledig ontworpen, gevalideerd en technisch haalbaar prototype' klaar.

Marco Groenendijk, managing director van Gravity, zegt: 'Novartis zet data en digitale technologie in om innovatie binnen de geneesmiddelenindustrie te verwezenlijken. Dat doen ze niet alleen in de ontwikkeling van behandelingen zelf, maar in elk aspect wat het leven van de patiënt kan verbeteren en verlengen. Het te ontwikkelen platform moet daar uiteindelijk een bijdrage aan leveren. Dit project is ons dan ook op het lijf geschreven, aangezien de drijfveer van Gravity is om digitale oplossingen te bieden die het leven van de gebruiker makkelijker maken.'

Novartis staat bekend als een van de grootste farmaceuten ter wereld. Het Nederlandse hoofdkantoor staat in Amsterdam. Creatief digitaal bureau Gravity houdt kantoor in Haarlem en Amersfoort en werkt voor opdrachtgevers als Riedel, Unilever en Bol.com.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken