T-Mobile kiest TBWA\Neboko
- Bureaus
- 27 aug 2020 @ 15:09
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Klanten
- 27 aug 2020 @ 15:09
- Lucas Boon
Reclamebureau TBWA\Neboko gaat aan de slag met de marketingcommunicatie van T-Mobile Nederland, waar de merken T-Mobile, Tele2 en Ben onder vallen. Een pitch met zes bureaus ging aan deze keuze vooraf.
Na de recente fusie met Tele2 worden de campagnes van deze merken nu ondergebracht bij het bureau uit Amsterdam. T-Mobile wil de marketingactiviteiten voor de drie merken centraal coördineren, waar in het verleden met verschillende bureaus werd samengewerkt. Aan deze beslissing ging een pitch vooraf, waar zeven bureaus aan meededen, te weten TBWA\Neboko, DDB Unlimited, Accenture, 180 Kingsday, Indie en Publicis One. Laatstgenoemde was de laatste 'afvaller'. Volgens T-Mobile deed Alfred ook mee met de pitch, maar dit bureau laat weten te hebben bedankt, omdat het al voor een andere telecomaanbieder, namelijk Simpel, werkt.
Tisha van Lammeren, chief commercial officer consumer bij T-Mobile, zegt: 'Na de fusie met Tele2 hebben we de marketingteams van T-Mobile, Tele2 en Ben samengevoegd. Maar met drie merken, drie bureaus en een aanzienlijk netwerk van leveranciers, werd het tijd op de activiteiten verder te stroomlijnen en coördineren. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een reclamebureau dat de belofte van de drie verschillende merken zo goed mogelijk tot leven kan brengen. De nieuwe samenwerking met TBWA\Neboko stelt ons in staat op de volgende stap in onze marketingstrategie te zetten.'
Rik Ledder, CEO van TBWA\Neboko, vult aan: 'We zijn ongelooflijk trots om voor deze drie mooie merken aan de slag te mogen gaan. De energie en motivatie waren gedurende de gehele selectieprocedure voelbaar en de klik tussen de teams is fantastisch.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing