Achtung ontwikkelt global campagne Adobe met Keith Haring in hoofdrol
- Bureaus
- 10 sep 2020 @ 10:12
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 10 sep 2020 @ 10:12
- Nanny Kuilboer
De nieuwe campagne en tool voor Adobe Photoshop, Illustrator en Fresco, zijn geïnspireerd op het werk van Keith Haring en ontwikkeld door Achtung in samenwerking met The Keith Haring Studio.
Keith Harings’ tools zijn vanaf 8 september gedigitaliseerd beschikbaar gemaakt door Adobe in Photoshop, Illustrator en Fresco. De tools zijn gebaseerd op zijn favoriete marker, krijt en graffitiverf. Achtung ontwikkelde de campagne in lijn met Adobe’s wereldwijde merkthema Creativity For All. Voor de campagne werkte Adobe samen met een groot aantal bekende artiesten, zoals Shepard Fairey en Kate Moross, maar nodigen zij ook alle creatieven uit om Keith’s penselen in handen te nemen. Adobe’s Global ECD Dan Cowles: ‘De kracht van deze campagne is dat iedereen de kans krijgt zijn stem te laten horen.’
Lockdown
Achtung zou de campagne vanuit New York aansturen, maar door de lockdown heeft het team volledig op afstand samengewerkt met de verschillende internationale kunstenaars. Executive creative director Achtung Kika Douglas: ‘We bewonderen Keith’s werk en kijken enorm uit naar de resultaten die geïnspireerd zijn door deze campagne”.
Bekijk hier de film en de making of.
CREDITS
Opdrachtgever: Adobe Inc.
Concept: Achtung Amsterdam
Geproduceerd door: Bakehouse Production Moscow en Antfood Audio Studio
Geautoriseerd door Keith Haring Studio (Artestar NYC)
Shepard Fairey - Guest Artist
Kate Moross - Guest Artist
Nikita Kibirev - Guest Artist
Zhenya Artemyev - Guest Artist
Katya Oktyabr - Guest Artist
Yana Bolotenkova - Guest Artist
Oleg Guta - Guest Artist
Ilya Kutoboy - Guest Artist
Sergey Kolesov - Guest Artist
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing