Bar-le-Duc helder over mineraalwater

Bar-le-Duc helder over mineraalwater
  • Bureaus
  • 7 sep 2020 @ 09:10
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

Met een nieuwe 360 campagne met drie commercials (TVC/OLV), OOH communicatie en online advertising gaat Bar-le-Duc naar eigen zeggen de strijd aan met de blabla in watermarketing.

In de uitingen wordt de draak gestoken met opgeklopte marketingpraat; van hipsters tot gletsjers. Het credo: water is water, en onzin is onzin. Het is tijd voor een lekker helder verhaal.

Puur overdreven

‘Bar-le-Duc levert een kwalitatief product waar vanuit de markt veel vraag naar is. Mineraalwater hoef je echter niet onnodig op te hemelen door met overdreven claims te pretenderen dat je het "puurste" of "allerlekkerste" mineraalwater verkoopt. Wij geloven dat communicatie over water helder moet zijn. Die boodschap gaan we nu uitdragen,’ aldus Bram Pluijm, brand manager Bar-le-Duc.

Wij geloven dat communicatie over water helder moet zijn, die boodschap gaan we nu uitdragen

Footprint

Volgens Pluijm heeft Bar-le-Duc het tijdsbeeld volledig mee. ‘Mensen die bewust willen leven, hoeven geen water van de Fiji eilanden of uit Zwitserland. Gewoon helder water, lekker uit de buurt is ook prima. Met het oog op de footprint zetten we in de nieuwe campagne ons grote kartonnen pak water centraal. De watermarkt is toe aan meer eerlijke transparantie, hopelijk draagt deze nieuwe campagne bij aan die discussie.’

Credits

Concept en strategie: Brand Builders – Home of Shopper Brands

Productie: Lukkien

Media: Vizeum

Online: Adwise – Your Digital Brain

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken