De Ruijter is er 'sinds voor altijd'

De Ruijter is er 'sinds voor altijd'
  • Bureaus
  • 4 sep 2020 @ 10:21
  • 23059 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentCampagnesFood

Broodbelegmerk De Ruijter lanceert een nieuwe campagne, ontwikkeld door reclamebureau Natwerk. Het merk (opgericht in 1860) draait om tradities en is er dus 'sinds voor altijd', zo luidt het credo.

Een pitch ging aan de keuze voor Natwerk vooraf. De campagne moet 'onder meer millennials' aanspreken, een doelgroep die volgens De Ruijter wel van chocola houdt, maar tegelijkertijd weinig hagelslag eet. Floor de Nooij (brand manager): 'Bij Natwerk begrepen ze direct wat ervoor nodig was om ons merk bij millennials op de kaart te zetten en hen aan de hagelslag te krijgen. In beeld en tone of voice zijn we een nieuwe weg ingeslagen: eigentijd, maar zeker niet te populair. De Ruijter is en blijft voor iedereen.'

De campagne wordt uitgerold via social media en online video in de vorm van een reeks 'stop-motion' video's en op de winkelvloer in de vorm van displays en demo's. Pepijn Rooijens, creative director bij Natwerk, over de campagne: 'Het uitgangspunt was een nieuwe invulling aan het merk te geven en van alledaagse situaties een nieuwe traditie maken. Een De Ruijter-traditie moet herkenbaar zijn om direct inspiratie te kunnen geven en er zelf een te starten. Hoe gewoon of absurd ook.'

Bekijk een van de online video's hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken