Donorregister: wat vult Nederland in?

Donorregister: wat vult Nederland in?
  • Bureaus
  • 29 sep 2020 @ 10:44
  • 12293 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Bij het invullen van het nieuwe donorregister, dat op 1 juli is ingegaan, bestaan er meer keuzes dan alleen 'ja' of 'nee'. De nieuwe campagne van de Rijksoverheid moet Nederlanders hiervan bewust maken.

De campagne is ontwikkeld door D&B, Open Now en TBWA\Neboko, samen DOT. Hazazah tekende voor de productie en Initiative is verantwoordelijk mediabureau. Doel van de campagne is om meer Nederlanders te motiveren het nieuwe donorregister in te vullen. Afgelopen augustus lanceerde de Rijksoverheid ook al een donorcampagne.

De tv-commercial opent met de vraag: wat vult Nederland in op donorregister.nl? Vervolgens zien we verschillende vrienden en familie die elkaar hun persoonlijke keuze vertellen. De uiteenlopende reacties maken duidelijk dat er vier keuzes zijn: ja, nee, mijn partner beslist en ik wijs iemand aan die na mijn overlijden de keuze maakt.

Suzanne Koning, campagnemanager bij het ministerie van Algemene Zaken, zegt: 'Met deze campagne willen we vooral de nadruk leggen op de vier keuzes in het donorregister, dus ook de mogelijkheid om de beslissing over te laten aan bijvoorbeeld je partner. Het maakt niet uit wat je keuze is, als je 'm maar invult. Iedereen die geen keuze maakt, komt in het nieuwe Donorregister met 'geen bezwaar tegen orgaandonatie' te staan.'

De campagne wordt uitgerold op televisie, radio, online, digital out of home, print en in het openbaar vervoer. Bekijk de commercial hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken