Hond in hoofdrol donatieweek Hulphond

Hond in hoofdrol donatieweek Hulphond
  • Bureaus
  • 23 sep 2020 @ 11:10
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Tijdens ‘De Week van de Schooiers’ roept Hulphond Nederland alle hondeneigenaren en hun trouwe viervoeters op om samen eenmalige giften op te halen voor de opleiding en inzet van hulphonden.

Voor het inzamelen van deze donaties introduceren Fightclub en Hulphond Nederland een nieuwe manier van fondsenwerving.

Met een speciaal label voor aan de halsband wordt de dagelijkse uitlaatronde van de hond gecombineerd met het ophalen van een eenmalige gift voor Hulphond Nederland.

Uitlaten wordt fondsen werven

Met een speciaal label voor aan de halsband wordt de dagelijkse uitlaatronde van de hond gecombineerd met het ophalen van een eenmalige gift. Hiermee komen hondeneigenaren gemakkelijk in aanraking met andere hondeneigenaren, liefhebbers en hun persoonlijke netwerk. Dankzij de QR-code op het herkenbare blauwe label kan iedereen gemakkelijk én vanaf de veilige anderhalve meter afstand doneren.

Rudolph Strickwold, directeur Marketing en Commercie Hulphond Nederland: ‘Met de Week van de Schooiers is er niet alleen een thematiek neergezet die volledig aansluit bij de doelstelling om de zichtbaarheid van onze stichting te vergroten, maar ook een innovatief mechanisme waarmee de hond écht de hoofdrol speelt tijdens de fondsenwerving.’

Schooiers gezocht

De campagne bestaat uit een tv commercial, online video, een speciale landingspagina en content voor op social media. De campagne focust zich allereerst op het werven van de ‘schooiers’ om vervolgens tijdens de Week van de Schooiers zoveel mogelijk donaties op te halen.

 

Credits

Bureau: Fightclub

Merk: Hulphond Nederland

Verantwoordelijk bij klant: Rudolph Strickwold, Dimitri Nadorp, Stéphanie Curfs, Sharon Keeble

Account: Annemiek Vroon, Bram Verbogt

Strategie: Cees Faes

Creatie: Rochelle van Dinter, Bram van de Riet, Hans van Mook

Productie: Isa Music & Media

Regie: Isabelle van den Boomen

Fotografie: Eva Langens

Marketingsoftware: CM.com

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken