Lenovo lanceert 'tegenstrijdige' campagne

Lenovo lanceert 'tegenstrijdige' campagne
  • Bureaus
  • 25 sep 2020 @ 11:08
  • 15475 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

De mens is een vat vol tegenstellingen: we zijn inventief en ambitieus, maar ook lui en eigenwijs. Dat is het credo van de nieuwe internationale campagne van elektronicamerk Lenovo genaamd ‘For all of us’, ontwikkeld door SuperHeroes.

Beeld: still uit de Yoga-commercial.

Een 'global pitch' ging aan de keuze voor SuperHeroes, dat kantoor houdt in Amsterdam en New York, vooraf. Doel van de campagne is om de 'Yoga'-laptop van het uit China afkomstige Lenovo onder de aandacht te brengen en deze te positioneren als 'de voor de hand liggende keuze'.

Rogier Vijverberg, oprichter van SuperHeroes, zegt: 'Waar de meeste elektronicamerken een geïdealiseerde versie van menselijke prestaties vieren, kiezen wij met deze campagne voor een meer speelse en menselijke benadering. De eigenschappen die we als mens delen, de prestaties die we leveren en de gebreken die we niet hoeven te verbergen.'

Lenovo streeft ernaar om met Yoga een 'living brand' te worden. Matt Bereda, vice president global consumer marketing bij Lenovo, zegt: 'Met Yoga willen we nieuwe energie aan de categorie toevoegen. Lenovo's human design benadering roept om een campagne die disruptief is en in deze tijd past. Ik ben ervan overtuigd dat we met Yoga niet alleen het brein, maar ook het hart van de consument weten te veroveren.'

De campagne wordt gelanceerd in 11 markten, waaronder Europa, Noord- en Zuid-Amerika, China en India en wordt uitgerold in 6 tv-commercials en daarnaast in digital, out of home en POS-materiaal. Bekijk een van de commercials hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken