MeMo2 en Respondenten.nl: strategische samenwerking

MeMo2 en Respondenten.nl: strategische samenwerking
  • Bureaus
  • 30 sep 2020 @ 12:01
  • 14447 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Onderzoek

MeMo2 gaat samenwerken met kwalitatieve research specialist Respondenten.nl. Een belangrijke rol in de samenwerking is naar eigen zeggen weggelegd voor het MeMo2 Crossmedia Meetplatform THX.

Met deze samenwerking wordt niet alleen het onderliggende THX Audience verder uitgebreid door Respondenten.nl panelleden, ook zet het THX Platform naar eigen zeggen een grote stap in de kwalitatieve meetmarkt.

Marcel Vogels (oprichter MeMo2): ‘Naast ‘harde’ THX-statistieken als crossmediabereik, contactfrequenties, bereikte doelgroepen, winkelbezoek en allerlei merk KPI-scores, biedt THX nu ook onderliggende consumentenervaringen en dieperliggende motivaties, gevoelens, percepties rondom vertoond gedrag. Het snel en gevalideerd in kaart kunnen brengen van onderliggende consumenten-ervaringen en gevoelens is voor merken belangrijk om bestaande klanten beter te kunnen bedienen en daarmee te behouden.’

We zien een sterke toename van mobiele focusgroepen, testen en onderzoeken onder echte consumenten door de meerwaarde in snelheid, targeting en nauwkeurigheid

Vogels geeft een voorbeeld: ‘Stel, je bent Unilever en je lanceert een nieuwe smaak ice-tea. Als Unilever besluit om naast een grootschalige tv en Out-of-home campagne ook een instore promotie te doen in de verschillende supermarkten, dan wil je naast het bereik en merkeffect ervan ook graag directe input van de ‘geraakte’ consumenten zelf.’

Vooral consumenten die volgens Vogels feitelijk zijn blootgesteld aan onderdelen van de campagne en daadwerkelijk in contact zijn geweest met de instore promotie en zo’n Ice-tea hebben gedronken. Wat zijn de eerste reacties over de smaak, verpakking, look & feel, claims over duurzaamheid en gezondheid?

Door de samenwerking kunnen kandidaten ten behoeve van kwalitatief onderzoek real-time worden gevalideerd, geselecteerd en uitgenodigd. Het THX Platform stuurt kleine pushberichten naar de geselecteerde kandidaten om hen te betrekken bij korte persoonlijke surveys, persoonlijke online interviews via de mobiele camera en/of deelname bij online (focus)groepen op gezette tijden.

‘We zien een sterke toename van mobiele focusgroepen, testen en onderzoeken onder echte consumenten door de meerwaarde in snelheid, targeting en nauwkeurigheid. Bij Respondenten.nl verwachten we dat die trend blijvend zal zijn. Daarom is Respondenten.nl zeer verheugd met deze samenwerking,’ aldus Yvette Huitema (oprichter Respondenten.nl).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken