MeMo2 en Respondenten.nl: strategische samenwerking
- Bureaus
- 30 sep 2020 @ 12:01
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Onderzoek
- 30 sep 2020 @ 12:01
- Sjaak Hoogkamer
MeMo2 gaat samenwerken met kwalitatieve research specialist Respondenten.nl. Een belangrijke rol in de samenwerking is naar eigen zeggen weggelegd voor het MeMo2 Crossmedia Meetplatform THX.
Met deze samenwerking wordt niet alleen het onderliggende THX Audience verder uitgebreid door Respondenten.nl panelleden, ook zet het THX Platform naar eigen zeggen een grote stap in de kwalitatieve meetmarkt.
Marcel Vogels (oprichter MeMo2): ‘Naast ‘harde’ THX-statistieken als crossmediabereik, contactfrequenties, bereikte doelgroepen, winkelbezoek en allerlei merk KPI-scores, biedt THX nu ook onderliggende consumentenervaringen en dieperliggende motivaties, gevoelens, percepties rondom vertoond gedrag. Het snel en gevalideerd in kaart kunnen brengen van onderliggende consumenten-ervaringen en gevoelens is voor merken belangrijk om bestaande klanten beter te kunnen bedienen en daarmee te behouden.’
We zien een sterke toename van mobiele focusgroepen, testen en onderzoeken onder echte consumenten door de meerwaarde in snelheid, targeting en nauwkeurigheid
Vogels geeft een voorbeeld: ‘Stel, je bent Unilever en je lanceert een nieuwe smaak ice-tea. Als Unilever besluit om naast een grootschalige tv en Out-of-home campagne ook een instore promotie te doen in de verschillende supermarkten, dan wil je naast het bereik en merkeffect ervan ook graag directe input van de ‘geraakte’ consumenten zelf.’
Vooral consumenten die volgens Vogels feitelijk zijn blootgesteld aan onderdelen van de campagne en daadwerkelijk in contact zijn geweest met de instore promotie en zo’n Ice-tea hebben gedronken. Wat zijn de eerste reacties over de smaak, verpakking, look & feel, claims over duurzaamheid en gezondheid?
Door de samenwerking kunnen kandidaten ten behoeve van kwalitatief onderzoek real-time worden gevalideerd, geselecteerd en uitgenodigd. Het THX Platform stuurt kleine pushberichten naar de geselecteerde kandidaten om hen te betrekken bij korte persoonlijke surveys, persoonlijke online interviews via de mobiele camera en/of deelname bij online (focus)groepen op gezette tijden.
‘We zien een sterke toename van mobiele focusgroepen, testen en onderzoeken onder echte consumenten door de meerwaarde in snelheid, targeting en nauwkeurigheid. Bij Respondenten.nl verwachten we dat die trend blijvend zal zijn. Daarom is Respondenten.nl zeer verheugd met deze samenwerking,’ aldus Yvette Huitema (oprichter Respondenten.nl).
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing