VGZ brengt de zorg vooruit

VGZ brengt de zorg vooruit
  • Bureaus
  • 15 sep 2020 @ 08:49
  • 14842 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Zorgverzekeraar VGZ (Volksgezondheidszorg) lanceert een nieuwe campagne, met als pay-off: samen de zorg vooruit brengen. De campagne focust op ‘de maatschappelijke opgave’ die Nederlanders met elkaar hebben.

De campagne is ontwikkeld door creatief bureau Dear in Amsterdam.

De zorg in Nederland is goed, maar nu er sinds corona te weinig personeel is en de kosten blijven stijgen, is deze problematiek extra voelbaar. 'Als het zo doorgaat, is de zorg in de toekomst niet meer toegankelijk en betaalbaar. Daarom werkt VGZ al een aantal jaar met zorgverleners aan het vernieuwen van de zorg. In onze nieuwe campagne laten we zien hoe we samen met zorgverleners een beweging in gang zetten om de zorg te transformeren', zegt Frank Elion, CCO van Coöperatie VGZ.

Marjolein Arts, expertleider merk & communicatie bij VGZ, vult aan: 'Voor het eerst benoemen we de urgentie van de transformatie in de zorg. Met deze campagne vestigt VGZ de aandacht op de maatschappelijke opgave die we met elkaar hebben. Dit weten we te direct te combineren met concrete klantvoordelen. Een combinatie van we-benefits met me-benefits.'

Elion, tot slot: 'Door met elkaar op een andere manier naar de zorg te kijken en digitale oplossingen mogelijk te maken, verruimen we de mogelijkheden in de zorg. Juist daarom past onze campagne zo goed bij deze tijdsgeest.'

De campagne wordt uitgerold op televisie, radio en social media.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken