Women Inc. lanceert 'missiefilm' ter ere van 15-jarig bestaan

Women Inc. lanceert 'missiefilm' ter ere van 15-jarig bestaan
  • Bureaus
  • 24 sep 2020 @ 14:57
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Film

Ter gelegenheid van het 15-jarig bestaan van Women Inc. lanceert de belangenorganisatie in samenwerking met reclamebureau KesselsKramer en fotograaf Robin de Puy een zogenoemde missiefilm.

Beeld: still uit missiefilm.

Het doel van de korte film (slechts 59 seconden) is tweeledig: het vieren van 15 jaar agenderen van gendergelijkheid, maar ook een blik op de toekomst: een oproep om bij te dragen aan emancipatie in Nederland.

Robin de Puy (voormalig Fotograaf des Vaderlands) zegt: 'Die strijd die Women Inc. nu al vijftien jaar lang voert, gaat nog veel verder terug en wordt al generaties lang gevoerd. De noodzaak blijft. Deze missiefilm toont symbolisch de ontwikkeling van de emancipatiebeweging door de jaren heen; een beweging die steeds groter wordt en opkomt voor gelijke rechten voor iedereen. Daarnaast staat de keuze voor zwart/wit in de film voor mij voor de tijdloosheid die het moet uitstralen.'

Pieter Leendertse, managing director van KesselsKramer, vult aan: 'Wij werken al sinds het begin met Women Inc. samen, al vijftien jaar dus. Hierdoor hebben we de afgelopen een consistente communicatiestijl voor deze organisatie kunnen ontwikkelen. Het iconische werk van Robin de Puy sluit hier naadloos op aan.'

Emma Lok, directeur strategie en communicatie bij Women Inc., voegt toe: 'We hebben de afgelopen jaren verschillende thema's aangekaart, waaronder de nog altijd bestaande loonkloof tussen mannen en vrouwen. Ook hebben we meer aandacht gevraagd voor gendersensitieve gezondheidszorg. KesselsKramer heeft onze boodschap altijd op verrassende manieren weten te vertalen naar campagnes. Met deze missiefilm maken we duidelijk dat de emancipatie in Nederland helaas nog niet voltooid is.'

Online festival

Het jubileum van Women Inc. wordt naast de missiefilm gevierd met een online festival (23-27 september) over feminisme, beeldvorming en verbinding. Ook is er een podcast ter ere van het 15-jarig bestaan. Bekijk de missiefilm hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken