Bud brengt ode aan het nachtleven

Bud brengt ode aan het nachtleven
  • Bureaus
  • 23 okt 2020 @ 10:10
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • VideoCampagnes

In de nieuwe videocampagne van Bud en Vice genaamd 'Night walks' laten bekende gezichten uit het Amsterdamse en Rotterdamse nachtleven zien hoe ze zichzelf sinds corona opnieuw hebben uitgevonden.

Beeld: still uit videoserie.

De campagne is ontwikkeld duur Bud X, het culturele platform van biermerk Bud, en Vice+, de mediatak van Vice. De videoserie moet laten zien dat de coronacrisis ook nieuwe kansen met zich meebrengt. Waar bijvoorbeeld eerst de dansvloer de hele nacht volstond met feestbeesten, wordt deze nu bezet door hometrainers die hun eigen feestje op de fiets bouwen. In de eerste aflevering (zie onder) wordt Shamiro van der Geld, voormalig nachtburgemeester van Amsterdam, gevolgd terwijl zij de clubs Marktkantine, Sexyland en Lovelee bezoekt. Daarnaast hebben kunstenaars Floor Rehbach, Lizer van Hattem en Mariah Birsak een kunstwerk voor hun favoriete club gemaakt, waarbij 50% van de opbrengst naar stichting De Nacht Wacht gaat. Volgende week volgt een nieuwe video over Rotterdam.

Jasper Vierboom, creatieve director bij Vice+, zegt: 'Wij geloven net als Bud in de kracht van jonge mensen om de wereld te veranderen. Ik ben trots dat we kunnen samenwerken met een merk dat zich net als ons inzet om jonge creatievelingen te inspireren in een moeilijke tijd als deze. Daarnaast is Vice onlosmakelijk verbonden met het nachtleven en de culturele sector en vinden we het belangrijk om deze branches te steunen.'

Caroline Klaassen, senior brand manager bij Bud, vult aan: 'Het nachtleven verdient het om gehoord en gezien te worden. Bij Bud willen we juist in deze ingewikkelde tijd de culturele sector en het nachtleven een hart onder de riem steken.'

Bekijk de eerste aflevering hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken