Chiquita kiest Storyboard

Chiquita kiest Storyboard
  • Bureaus
  • 6 okt 2020 @ 14:49
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • KlantenStorytellingFood

Bananenproducent Chiquita heeft na een pitch gekozen voor Storyboard. Het storytelling-bureau uit Amsterdam gaat de komende jaren aan de slag met de communicatiestrategie van Chiquita in de Benelux.

Hierin speelt het thema verduurzaming een centrale rol, beloven beide partijen. Chiquita spant zich naar eigen zich al 25 jaar in op het gebied van verduurzaming, maar dat is bij de consument nog weinig bekend. De samenwerking met Storyboard moet hierin verandering brengen.

De 'Benelux-strategie' ligt in het verlengde van de wereldwijde We Are Bananas-merkpositionering van Chiquita. Storyboard heeft voor Nederland en België een creatief platform ontwikkeld waarop meerdere campagnes vertoond zullen worden op het gebied van merkvoorkeur, commercie en duurzaamheid.

Peter Bolijn, marketing manager bij Chiquita Benelux, zegt: 'Wij waren op zoek naar een bureau dat ons helpt om de transitie te maken naar een moderne communicatiestrategie. Storyboard heeft tijdens de pitch indruk gemaakt, door hun onderscheidende contentstrategie en het creatieve concept.'

Martijn de Kemp, CEO van Storyboard, vult aan: 'Chiquita is een iconisch merk dat een verrijking is voor ons klantportfolio. We kijken ernaar uit om de grenzen tussen online en offline storytelling verder te vervagen en het merk op innovatieve manieren tot leven te brengen in digitale media, offline media en retail.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken