Coop doneert gezelschapsspellen aan Nationaal Fonds Kinderhulp

Coop doneert gezelschapsspellen aan Nationaal Fonds Kinderhulp
  • Bureaus
  • 28 okt 2020 @ 10:09
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesCommercials

Supermarktketen Coop doneert samen met zijn leveranciers 10.000 gezelschapsspellen aan Nationaal Fonds Kinderhulp, zodat gezinnen voor wie dat niet vanzelfsprekend is ook een spelletje kunnen spelen. De begeleidende tv-commercial is ontwikkeld door GUC Agency.

Beeld: still uit commercial.

Voor Coop-klanten is een spaaractie ontwikkeld, waarbij ze tot en met 29 november kunnen sparen voor kortingen op spellen van spelfabrikant Goliath. GUC Agency ontwikkelde de 'Samen spelen, samen delen'-commercial, Suikerdepôt is verantwoordelijk voor de productie.

Doel van de campagne is om dit najaar 10.000 spellen te doneren aan kinderen en jongeren in Nederland die in armoede opgroeien. Mariëlle Witjes, manager marketing en communicatie bij Coop, zegt: 'In 2020 gaat alles anders dan gepland. We houden afstand, maar tegelijkertijd is ons gevoel van saamhorigheid juist versterkt. We herontdekten dat er niet veel nodig is om samen mooie momenten te creëren. Een gezelschapsspel brengt jong en oud samen, letterlijk en figuurlijk.'

Bekijk de commercial hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken