IAB Nederland en VEA willen samen verder

IAB Nederland en VEA willen samen verder
  • Bureaus
  • 1 okt 2020 @ 08:53
  • 20870 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Communicatie

Brancheverenigingen IAB Nederland en VEA zijn voornemens per 1 januari 2021 verder te gaan als een nieuwe gezamenlijke organisatie. Hiervoor zullen beide partijen in oktober dit jaar akkoord vragen aan hun leden. VEA-voorzitter Marion Koopman gaat de nieuwe vereniging leiden.

Door de kennis en het netwerk van IAB en VEA samen te voegen en uit te breiden wordt een verbindend netwerk gecreëerd dat waarde levert in de hele keten, waarin plaats is voor data, media, creatie en technologie, zo laten beide partijen weten. Het netwerk is bestemd voor 'iedereen in de branche', van CEO's tot starters en voor adverteerders, bureaus en uitgevers.

VEA-voorzitter Marion Koopman gaat de nieuwe vereniging en het bestuur leiden. Saskia Wagemakers (IAB-voorzitter) is vice-voorzitter. Directeur van de nieuwe vereniging wordt Wendy Pouw. Talmon Kochheim, de huidige directeur van de VEA, zal 'als adviseur betrokken blijven'.

Marion Koopman zegt: 'De uitdagingen waar onze leden en hun klanten tegenwoordig mee te maken hebben, vragen om een grote diversiteit aan mensen en disciplines. En dus ook om een branchevereniging die breder kijkt, denkt en werkt. Een vereniging van CEO's én starters. Van mediabureaus, uitgevers, exploitanten, reclamebureaus en adverteerders. Het is tijd voor meer verbinding in de branche.'

Wendy Pouw vult aan: 'We behouden van beide verenigingen wat sterk is. Denk daarbij aan de onderzoeken, kennissessies en evenementen die je van IAB Nederland kent. Vanuit de VEA is dat onder meer de kennis en kunde op het gebied van bedrijfsvoering, maar ook de Effies, talentontwikkeling, diversiteit en de toegang tot het C-levelnetwerk blijven bestaan.'

De nieuwe vereniging bestaat uit de volgende bestuursleden:

  • Strategie & Consument: Gijs de Bruijn (Accenture Interactive) + Joris Lak (Albert Heijn)
  • Creativiteit: Dick van der Lecq (DDB Unlimited)  + Yvonne Prins (UM Nederland)
  • Media & Commerce: Atva van Zanten (Mindshare) + Brian Hirman (GUC Agency)
  • Data, Technologie & Privacy: Tim Geenen (LiveRamp) + Dorine van Mullem (Talpa Network)
  • Next Gen Talent: Baba Touré (Hammerfest) + Diana van Roest (Google)
  • Business Acceleration: Saskia Wagenmakers
  • Communicatie: Jos Govaart (Coopr)
Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken