IAB Nederland en VEA willen samen verder
- Bureaus
- 1 okt 2020 @ 08:53
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Communicatie
- 1 okt 2020 @ 08:53
- Lucas Boon
Brancheverenigingen IAB Nederland en VEA zijn voornemens per 1 januari 2021 verder te gaan als een nieuwe gezamenlijke organisatie. Hiervoor zullen beide partijen in oktober dit jaar akkoord vragen aan hun leden. VEA-voorzitter Marion Koopman gaat de nieuwe vereniging leiden.
Door de kennis en het netwerk van IAB en VEA samen te voegen en uit te breiden wordt een verbindend netwerk gecreëerd dat waarde levert in de hele keten, waarin plaats is voor data, media, creatie en technologie, zo laten beide partijen weten. Het netwerk is bestemd voor 'iedereen in de branche', van CEO's tot starters en voor adverteerders, bureaus en uitgevers.
VEA-voorzitter Marion Koopman gaat de nieuwe vereniging en het bestuur leiden. Saskia Wagemakers (IAB-voorzitter) is vice-voorzitter. Directeur van de nieuwe vereniging wordt Wendy Pouw. Talmon Kochheim, de huidige directeur van de VEA, zal 'als adviseur betrokken blijven'.
Marion Koopman zegt: 'De uitdagingen waar onze leden en hun klanten tegenwoordig mee te maken hebben, vragen om een grote diversiteit aan mensen en disciplines. En dus ook om een branchevereniging die breder kijkt, denkt en werkt. Een vereniging van CEO's én starters. Van mediabureaus, uitgevers, exploitanten, reclamebureaus en adverteerders. Het is tijd voor meer verbinding in de branche.'
Wendy Pouw vult aan: 'We behouden van beide verenigingen wat sterk is. Denk daarbij aan de onderzoeken, kennissessies en evenementen die je van IAB Nederland kent. Vanuit de VEA is dat onder meer de kennis en kunde op het gebied van bedrijfsvoering, maar ook de Effies, talentontwikkeling, diversiteit en de toegang tot het C-levelnetwerk blijven bestaan.'
De nieuwe vereniging bestaat uit de volgende bestuursleden:
- Strategie & Consument: Gijs de Bruijn (Accenture Interactive) + Joris Lak (Albert Heijn)
- Creativiteit: Dick van der Lecq (DDB Unlimited) + Yvonne Prins (UM Nederland)
- Media & Commerce: Atva van Zanten (Mindshare) + Brian Hirman (GUC Agency)
- Data, Technologie & Privacy: Tim Geenen (LiveRamp) + Dorine van Mullem (Talpa Network)
- Next Gen Talent: Baba Touré (Hammerfest) + Diana van Roest (Google)
- Business Acceleration: Saskia Wagenmakers
- Communicatie: Jos Govaart (Coopr)
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing