Intracto Group versterkt zich met Booming

Intracto Group versterkt zich met Booming
  • Bureaus
  • 30 okt 2020 @ 08:16
  • 15925 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Overname

Intracto Group bouwt verder aan een geïntegreerde digitale propositie in Nederland. Met het performance-agency Booming komen er naar eigen zeggen 25 ervaren digitale marketeers aan boord.

Het Amsterdamse bureau Booming heeft klanten als Allianz, Grandvision, verf.nl, Conrad, Philips, Tui, HP en JBL in haar portfolio. Deze overname bevestigt opnieuw de ambities van Intracto Group om een leidende positie in te nemen op het gebied van digital services op de Nederlandse markt.

Intracto zet opmars voort met aankoop digital agency Booming

Brian Hirman, Director Corporate Development Intracto Group: ‘We bouwen daadkrachtig aan een geïntegreerde, full-service propositie en wil voor haar klanten dé partner zijn, die hen laat excelleren in de domeinen strategie, creatie, content, marketing en technologie.’

Performance marketing maakt het verschil

Booming is een digital marketingbureau met naar eigen zeggen een focus op het realiseren van resultaat voor haar opdrachtgevers door optimalisatie van de digitale funnel. Hirman: ‘De specialismen bestaan uit de optimalisatie van de verkeerskanalen, zoals SEO, SEA, affiliate-marketing en social media. Dit geïntegreerd met een optimalisatie van positieve interactie door de inzet van CRO (conversie ratio optimalisatie), persuasion en personalisatie-technieken. Dat alles vanuit data en klantinzichten.’

De mix van digitale marketing-disciplines wordt aan de ene kant complexer en vraagt aan de andere kant om meer integratie

Joey Fieggen, Managing Director Booming: ‘Hoewel we kansen zagen, hebben we altijd zeer kritisch gekeken naar mogelijke samenwerkingen. De mix van digitale marketing-disciplines wordt aan de ene kant complexer en vraagt aan de andere kant om meer integratie. Om onze klanten beter te bedienen is een verbreding van onze dienstverlening noodzakelijk, maar wel met een grote focus op behoud van kwaliteit. Hierin klikte het direct met de gelijke visie van Intracto Group. Daarnaast is er een duidelijke klik - zéker zo belangrijk - op het gebied van cultuur, mentaliteit en vooral ook op ambitie.’

Verder groeien in Amsterdam

Hirman: ‘Intraco Group is bezig met het opzetten van campussen in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Bosch en Eindhoven. Vanuit een campus zal talent uit de verschillende digitale disciplines geïntegreerd samenwerken, om zo klanten écht end-to-end te kunnen begeleiden en te ontzorgen. Voor de te vormen campus in Amsterdam is Booming, met haar digitale performance-specialisten, een perfecte aanvulling op de reeds aanwezige creatieve, content- en technologische disciplines. Met deze stap groeit Amsterdam door naar zo’n 130 medewerkers en begint de beoogde campus vorm en substantie te krijgen. De hele Intracto Group is overigens inmiddels 925 collega’s sterk. En we zijn nog niet klaar.’

Pieter Janssens, CEO Intracto Group: ‘We zien het belang van onze aanwezigheid in Amsterdam met de dag toenemen. Sinds we met Intracto Group onze eerste stappen in de Nederlandse hoofdstad hebben gezet, merken we met hoeveel inzet en ambitie er in Amsterdam wordt gewerkt. Ook nu (en COVID-19 heeft dit proces alleen maar versneld) zetten bedrijven steeds meer in op digitale optimalisaties. Zowel intern als extern. Daarbij merken we dat bedrijven met steeds meer vragen bij ons komen.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken