Nieuw platform Heyleys streeft naar gelijke behandelkansen kankerpatiënten

Nieuw platform Heyleys streeft naar gelijke behandelkansen kankerpatiënten
  • Bureaus
  • 28 okt 2020 @ 09:00
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Content

Medtech-bedrijf Iclusion lanceert vandaag Heyleys, een nieuw online platform dat is opgericht vanuit het idee dat kankerpatiënten nog te vaak buitenspel staan om aan onderzoek naar nieuwe behandelingen deel te kunnen nemen. Het platform is ontwikkeld door creatief bureau Fitzroy.

Het Nederlandse life sciences medtech-bedrijf Iclusion haalde vorige maand een investering op van €2 miljoen.

Hanneke Janssen, CEO van Heyleys, zegt: 'We hebben een platform ontwikkeld waarop alle klinische onderzoeken in begrijpelijke taal te vinden zijn voor kankerpatiënten en hun naasten. Dit stelt de patiënt in staat om het gesprek aan te gaan met de behandelend arts, zodat ze samen eenvoudig geschikt onderzoek kunnen vinden waaraan de patiënt kan deelnemen. Hiermee heeft de patiënt dus makkelijker toegang tot extra behandelkansen. In eerste instantie richt Heyleys zich op kankeronderzoek, met de mogelijkheid om snel uit te breiden naar andere ernstig zieken. Zo hopen we dat alle zieken gelijke behandelkansen krijgen.'

Jur Baart, eigenaar van Fitzroy, vult aan: 'We hebben samen met drie andere bureaus intensief samengewerkt om niet alleen begrijpelijke taal in tekst te ontwikkelen, maar ook in beeld. Zo hebben we gekozen voor de Zweedse kunstenaar Andreas Wannerstedt, waarmee we laten zien dat medicatie kankercellen kan afweren. Met zachte kleuren, zodat het menselijk blijft. Daarnaast is het logo opgebouwd vanuit de zeven belangrijkste medici in het kanker-domein. Iedere letter komt voort uit een ander handschrift.'

Naast Fitzroy werkten Bureau aan zee, Fingerspitz en Weekend mee aan de campagne, die online en in print wordt uitgerold. Bekijk de online commercial hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken