Nieuw platform Heyleys streeft naar gelijke behandelkansen kankerpatiënten
- Bureaus
- 28 okt 2020 @ 09:00
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Content
- 28 okt 2020 @ 09:00
- Lucas Boon
Medtech-bedrijf Iclusion lanceert vandaag Heyleys, een nieuw online platform dat is opgericht vanuit het idee dat kankerpatiënten nog te vaak buitenspel staan om aan onderzoek naar nieuwe behandelingen deel te kunnen nemen. Het platform is ontwikkeld door creatief bureau Fitzroy.
Het Nederlandse life sciences medtech-bedrijf Iclusion haalde vorige maand een investering op van €2 miljoen.
Hanneke Janssen, CEO van Heyleys, zegt: 'We hebben een platform ontwikkeld waarop alle klinische onderzoeken in begrijpelijke taal te vinden zijn voor kankerpatiënten en hun naasten. Dit stelt de patiënt in staat om het gesprek aan te gaan met de behandelend arts, zodat ze samen eenvoudig geschikt onderzoek kunnen vinden waaraan de patiënt kan deelnemen. Hiermee heeft de patiënt dus makkelijker toegang tot extra behandelkansen. In eerste instantie richt Heyleys zich op kankeronderzoek, met de mogelijkheid om snel uit te breiden naar andere ernstig zieken. Zo hopen we dat alle zieken gelijke behandelkansen krijgen.'
Jur Baart, eigenaar van Fitzroy, vult aan: 'We hebben samen met drie andere bureaus intensief samengewerkt om niet alleen begrijpelijke taal in tekst te ontwikkelen, maar ook in beeld. Zo hebben we gekozen voor de Zweedse kunstenaar Andreas Wannerstedt, waarmee we laten zien dat medicatie kankercellen kan afweren. Met zachte kleuren, zodat het menselijk blijft. Daarnaast is het logo opgebouwd vanuit de zeven belangrijkste medici in het kanker-domein. Iedere letter komt voort uit een ander handschrift.'
Naast Fitzroy werkten Bureau aan zee, Fingerspitz en Weekend mee aan de campagne, die online en in print wordt uitgerold. Bekijk de online commercial hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing