Pink Ribbon lanceert campagne voor borstkankermaand
- Bureaus
- 2 okt 2020 @ 09:28
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 2 okt 2020 @ 09:28
- Lucas Boon
In het kader van de borstkankermaand (de hele maand oktober) lanceert stichting Pink Ribbon een campagne om aandacht te vragen voor borstkanker. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met The Odd Shop, Woodwork en THNDR.
Beeld: still uit commercial.
De campagne roept op om alle vrouwen die met borstkanker te maken krijgen een hart onder de riem te steken. De 'roze draad' in de campagne wordt gevormd door een zogenoemde Pink Ribbon Armband, ontworpen door PScallme. Wie de armband aanschaft, steunt met zijn bijdrage belangrijk onderzoek op het gebied van borstkanker. Ook is er een 'officiële anthem' plus videoclip geproduceerd, door THNDR, die op alle Pink Ribbon-uitingen te horen is. De opbrengsten van de single gaan naar borstkankeronderzoek. De commercial (zie onder) is ontwikkeld door The Odd Shop en Woodwork.
Robert van der Lans, creatief directeur van The Odd Shop, zegt: 'Het is indrukwekkend om te zien hoeveel mensen zich ook dit jaar weer met zoveel passie hebben ingezet om de borstkankermaand tot een succes te maken. Ik ben dan ook trots op het eindresultaat en hoop natuurlijk vurig dat iedereen de armband gaat bestellen.'
Marvin Koppejan, creatief directeur van Woodwork, vult aan: 'Het is een dankbaar proces geweest, met een volwaardige campagne om trots op te zijn. Het voelt goed om op deze manier een bijdrage te kunnen leveren aan het waardevolle werk dat Pink Ribbon verricht.'
Bekijk de commercial hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing