Rijksoverheid: wees alert bij een NL-alert

Rijksoverheid: wees alert bij een NL-alert
  • Bureaus
  • 5 okt 2020 @ 15:06
  • 11440 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesCommunicatie

Het Ministerie van Justitie & Veiligheid lanceert vandaag een tv-campagne met als doel meer vertrouwen rondom de 'NL-alert' te creëren.

Beeld: still uit commercial.

De campagne is ontwikkeld door D&B, Open Now en TBWA, samen DOT. De NL-alert is het alarmeringsmiddel van de overheid dat Nederlanders ontvangen op hun smartphone in het geval van noodsituaties. Met de campagne besteedt de overheid aandacht aan 'de ontvangerskant'. Wat gebeurt er als je een NL-alert ontvangt? Wat doe je dan?

'In de commercial wordt rampspoed vermeden en zijn positieve emoties en associaties toegevoegd. Er wordt zichtbaar dat andere mensen om ons heen het NL-alert vertrouwen en het handelingsperspectief opvolgen, waardoor een gevoel van eenheid wordt gecreëerd', zo legt Jorien Zuur, account manager bij Open Now, uit. De campagne moet kortom de norm overbrengen dat het normaal is de boodschap vanuit het NL-alert op te volgen.

Bekijk de commercial hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken