Ruud de Langen naar Dentsu Nederland
- Bureaus
- 20 okt 2020 @ 10:08
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Strategie
- 20 okt 2020 @ 10:08
- Lucas Boon
Ruud de Langen (links) is aangesteld als de nieuwe chief growth officer van Dentsu Nederland. Ook maakt het bureaunetwerk bekend dat het internationale Dentsu Aegis Network verder gaat onder de naam Dentsu.
Foto v.l.n.r.: Ruud de Langen, Monique Benda, Saskia Bielderman, Mark van Dijk.
De Langen komt van Talpa Network, waar hij de afgelopen twee jaar de rol van creative director vervulde. In zijn nieuwe rol bij Dentsu Nederland draagt hij zorg voor bestaande en nieuwe klanten die toegang hebben tot 'de beste geïntegreerde oplossingen' die het netwerk te bieden heeft.
Met de naamswijziging wordt de internationale organisatie samengebracht met Dentsu Japan. Hiermee verenigt Dentsu alle 66.000 medewerkers wereldwijd. De naamswijziging volgt op een periode van transformatie van het internationale bedrijf, gericht op de vereenvoudiging van het dienstenaanbod tot drie bedrijfsonderdelen: media, creatie en CXM.
De nieuwe wereldwijde bedrijfsstructuur en versimpeling van het dienstenaanbod moet in Nederland vorm krijgen door de aanstelling van Ruud de Langen als chief growth officer. Hij maakt onderdeel uit van de directie van Dentsu Nederland, verder bestaande uit Mark van Dijk (CEO), Monique Benda (HR director) en Saskia Bielderman (CFO). De Langen wordt binnen de directie verantwoordelijk voor de groei-agenda en het verder excelleren op de geïntegreerde dienstverlening voor alle klanten.
De Langen: 'Het voelt goed om weer in de bureauwereld terug te zijn. Ik kijk ernaar uit om een bijdrage te leveren aan de groei van Dentsu. Met zoveel talent en competenties in huis die horen bij deze tijd van grote verandering en snelle innovatie, ontstaat de mogelijkheid Dentsu klanten zinvol te laten groeien.'
Mark van Dijk (CEO van Dentsu) vult aan: 'De aanstelling van Ruud en de nieuwe naam zijn beide belangrijke mijlpalen voor Dentsu. We bouwen voort op de rijke erfenis van Dentsu Aegis Network en versnellen nu op innovatie en integratie. Het stevige fundament en de succesvolle overnames in Nederland bieden onze klanten én mensen toegang tot de beste expertise.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing