Studeren met Mozart op de achtergrond
- Bureaus
- 12 okt 2020 @ 16:28
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 12 okt 2020 @ 16:28
- Sjaak Hoogkamer
Op geruime afstand van elkaar mogen studenten op 12 en 13 oktober in Het Concertgebouw studeren onder het genot van klassieke muziek. De studiedagen zijn onderdeel van de campagne 'The Classic Effect' ontwikkeld door creatief bureau NEEW.
In de campagne licht Entrée, de Jongerenvereniging van Het Concertgebouw en Concertgebouworkest, de verschillende positieve effecten voor jongeren van klassieke muziek uit. Sinds de aankondiging heeft Entrée al duizenden aanmeldingen waaruit 500 gelukkigen geloot zijn.
Classic Effect campagne van NEEW laat horen dat klassieke muziek ook voor jongeren is
‘We kunnen tegen jongeren wel zeggen dat klassieke muziek vet cool is en dat je naar Het Concertgebouw moet komen, maar onder hen blijft Boef toch populairder dan Bach. Met de Classic Effect campagne willen we jongeren andere, relevante redenen geven om naar klassieke muziek te luisteren. Omdat het je concentratie verhoogt tijdens je tentamenweek, je met meer zelfvertrouwen een sollicitatie ingaat, er makkelijker van in slaap valt, of als knapper wordt gepercipieerd op Valentijnsdag. De wonderlijke werking die klassieke muziek schijnt te hebben, hebben we gebruikt om jongeren te interesseren voor een bezoek aan Het Concertgebouw. En de kick off van deze campagne (die ook al de DPG Media award wist te winnen) zijn deze Study Sessions,’ aldus Jascha Hoogendijk partner bij NEEW.
Wij hebben nu de kans om aan een heel groot publiek te laten ervaren wat klassieke muziek met je kan doen
‘Wij hebben nu de kans om aan een heel groot publiek te laten ervaren wat klassieke muziek met je kan doen en zijn extra blij dat we in deze bizarre tijden toch ook iets positiefs kunnen doen voor de studenten,’zegt Micha Windgassen, coördinator van Entree.
Entrée vroeg neuroloog Steven Laureys van de universiteit van Luik (bekend van 'Ons briljante brein') naar de effecten van muziek op de studieresultaten: 'Muziek heeft zeker effect op ons cognitief functioneren’. Zelf luistert hij graag naar Mozart als hij aan een artikel werkt. ‘Mijn collega zweert bij heavy metal. Daar zit hem de crux: muziek die jij prettig vindt, ontspant. En als je ontspannen bent, kun je beter studeren.’
Er is trouwens nóg een goede reden voor deelname aan de Study Sessions, aldus Laureys: ‘We zijn sociale dieren. Te veel alleen zijn is ook een straf voor ons brein. Geweldig dat het Concertgebouw tegen studenten zegt: kom maar hier zitten.’
Credits
Agency: NEEW
Animatie/illustraties: Jagthund
Klant: Entree/Concertgebouw
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing