Utrecht Rainbow Festival: we zijn één
- Bureaus
- 9 okt 2020 @ 09:38
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - FilmCampagnes
- 9 okt 2020 @ 09:38
- Lucas Boon
In het kader van het Rainbow Festival, dat dit weekend in Utrecht plaatsvindt, presenteren zes 'roze organisaties' een nieuwe campagnefilm. Doel is om de LHBTQI+community een hart onder de riem te steken in coronatijd. Lemon Scented Tea en DPPLR hebben de campagne ontwikkeld.
Beeld: still uit film.
Het Rainbow Festival vindt dit weekend (9-11 oktober) plaats in Utrecht en is er voor iedereen die de LHBTQI+community een warm hart toedraagt. Vanwege corona speelt het festival zich grotendeels online af. Utrecht Rainbow Festival wordt georganiseerd in samenwerking met de gemeente Utrecht en COC Midden-Nederland, het Midzomergracht Festival, Stichting PANN, Qolored Collective, Anteros en Queer Film Festival Utrecht.
De campagnefilm roept op tot eenheid, want wat ons verdeelt, is niets vergeleken met wat ons verbindt, aldus de makers. De campagne wordt online en offline verspreid in de stad Utrecht, in abri's en bioscoopzalen.
Nick van Kuijk, accountmanager bij Lemon Scented Tea, zegt: 'Ondanks de gezamenlijke strijd voor gelijkheid, is de verdeeldheid binnen de LHBTQI+-community groot. En de corona-omstandigheden versterken dit: minder ontmoetingen, geen feesten, minder mogelijkheden om je hart te luchten. De campagne laat zien dat we één zijn.'
De film is geregisseerd door DPPLR. Timo Ottevanger (regisseur) zegt: 'De boodschap van de film leefde al voordat we gingen draaien. Er heerst binnen de LHBTQI+-community een enorme drive en saamhorigheid om de verdeeldheid tegen te gaan. De cast in de film bestaat dan ook uit mensen uit deze community.'
Bekijk de film hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing