Aldi kiest voor Blauw Gras

Aldi kiest voor Blauw Gras
  • Bureaus
  • 4 nov 2020 @ 11:13
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Klanten

Social media-bureau Blauw Gras gaat aan de slag voor Aldi. Het Amsterdamse bureau wordt verantwoordelijk voor de social media-strategie, content-distributie en reclamecampagnes van de supermarktketen.

Wolter Bentick, manager social media bij Aldi, zegt: 'We hebben de afgelopen maanden hard gewerkt om ons merkverhaal vorm te geven. Dat heeft geresulteerd in onze eerste Nederlandse omni-channel-campagne ooit (ontwikkeld door Indie Amsterdam, red.). Blauw Gras heeft dezelfde ondernemersgeest en ambitie als wij en is daarom de ideale partner om ons merk van de grond op te bouwen op social media.'

Gijs van der Togt, strategy director bij Blauw Gras, vult aan: 'We zagen dat vaste Aldi-klanten elkaar op Facebook opzochten om recepten en inspiratie uit te wisselen. Altijd op basis van de producten die in de reclamefolder stonden. Dit inzicht vormde de strategische basis voor onze ideeën. We proberen met deze aanpak de consument continu te inspireren en faciliteren.'

De samenwerking is inmiddels afgetrapt met 'de eerste reguliere always-on content'. Ook staat een nieuwe campagne rondom het wijnassortiment live. Later in het jaar worden nieuwe social-campagnes verwacht rondom Black Friday en de feestdagen.

Beeld via FB-pagina Aldi Nederland.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken