Coca-Cola-kerstcampagne in teken van ‘oprechte verbinding’

Coca-Cola-kerstcampagne in teken van ‘oprechte verbinding’
  • Bureaus
  • 27 nov 2020 @ 10:00
  • 16075 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • RetailCampagnes

Coca-Cola Nederland moedigt de consument deze feestdagen aan 'oprechte verbinding' op te zoeken met zijn dierbaren. De pay-off van de campagne luidt: geef deze kerst iets dat alleen jij kunt geven: jezelf. Rapper Snelle heeft voor de gelegenheid het aanvullende nummer ‘Thuis’ uitgebracht.

In een jaar waarin de consument wordt doodgegooid met woorden als ‘verbinding’ en ‘samen’, is kerst wellicht het moment waarin deze terminologie wel passend is. Het is immers de tijd van het jaar waarin je -al dan niet virtueel- ook werkelijk samenkomt. De nieuwe campagne van Coca-Cola in Nederland draait daarom juist nu om ‘verbinding’. Het frisdrankmerk gaat uit van het idee dat 'de echte magie' van kerst bestaat uit 'verbondenheid' en roept daarom op de connectie met elkaar te maken.

De campagne, van de hand van Wieden+Kennedy in Londen en filmmaker Taika Waititi, steekt evenwel goed in elkaar. De commercial betreft een verhaal van een vader die er alles aan doet om de kerstwens van zijn dochter uit te laten komen. In Nederland zet Coca-Cola de verbindingsboodschap kracht bij met het nummer 'Thuis' van rapper Snelle. Het is dit jaar precies 100 jaar geleden dat Coca-Cola zijn eerste kerst-commercial uitbracht. In de nieuwe campagne zien we daarom wederom de kerstman in zijn welbekende Coca-Cola-kerstbus.


Coca-Cola-kerstbus.

Daniela Depping, head of marketing bij Coca-Cola Nederland, zegt: 'Al sinds de jaren '20 besteden we met Coca-Cola via onze commercials aandacht aan de feestdagen met een boodschap van eenheid en positiviteit. De nieuwe campagne staat voor de grote waardering van onze geliefden en bovenal de behoefte om deze kerst de connectie te behouden met onze dierbaren in de vorm van het beste geschenk: jezelf.'

Snelle over zijn nummer: 'Ik vind de kerstuitingen van Coca-Cola altijd heel vet en daarnaast roept mijn moeder al jaren dat ik iets muzikaals met kerst moet doen. Ik kan me goed vinden in de boodschap over verbintenis. Daarom heb ik me speciaal voor dit nummer laten inspireren door persoonlijke verhalen van mijn fans.'

De campagne wordt uitgerold op televisie, online, out of home en in bioscopen. Op de winkelvloer wordt de lancering geactiveerd met 'kerstslee displays'. Bekijk de commercial hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken