Dept breidt uit in VS

Dept breidt uit in VS
  • Bureaus
  • 19 nov 2020 @ 07:00
  • 18913 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Overname

Digital brand en design agency Basic, bekend van hun werk voor Google, KFC, Patagonia en Airbnb, heeft zich aangesloten bij Dept. Al vier jaar op rij is Basic naar eigen zeggen de meest winnende onafhankelijke agency bij de Webby Awards.

Met kantoren in San Diego, San Francisco en St. Louis, heeft het 120-koppige team van Basic de afgelopen vier jaar een groei van 600% gerealiseerd door te focussen op digital experience en e-commerce design. Met deze stap zet Dept verder in op haar groeiambities in de Verenigde Staten en het realiseren van een global end-to-end service digital agency.

We helpen merken een voorsprong te nemen op het gebied van customer experience, digitale producten en e-commerce

‘Wij werken voor merken waarin we geloven,’ zegt Matt Faulk (r. op foto boven), CEO van Basic. ‘We helpen hen een voorsprong te nemen op het gebied van customer experience, digitale producten en e-commerce. Nu we, in het licht van de pandemie, meer vertrouwen op digitale platforms dan ooit tevoren, is dit potentieel alleen maar groter geworden. Als onderdeel van Dept kunnen we ook data en technologie in de mix brengen. Het brengt energie en ondernemerschap, en zorgt voor die wereldwijde schaal en service-uitbreiding waar onze klanten naar op zoek zijn.’

Met het hoofdkantoor in Amsterdam is Dept één van de snelst groeiende digitale bureaus ter wereld, werkzaam in 13 landen met meer dan 1.500 mensen. Vanuit haar digitale DNA brengt het creativiteit, technologie en data-experts samen in geïntegreerde teams voor klanten als Bose, Ganni, Mizuno, Netflix, Fujitsu en Triumph Motorcycles. Basic sluit zich als tweede bureau in de VS aan, na het in Boston gevestigde Rocket Insights. Buiten de VS voegde Dept onlangs ook het Deense strategische design agency Sorthvid en het Zwitserse digital agency Hinderling Volkart toe.

Ons doel is om de beste agency ter wereld te bouwen, om dat te bewerkstelligen moeten we ook een leading agency in de VS hebben

’Ons doel is om de beste agency ter wereld te bouwen,’ aldus Dimi Albers (l. op foto boven), CEO van Dept. ‘Eén van de belangrijkste stappen om dat doel te bereiken is het bouwen van een leading  agency in de VS om onze klanten te helpen hun digital business verder op te bouwen en te versnellen. Na een sterke start met ons op tech gefocuste Rocket Insights-team, zijn we op zoek gegaan naar de beste partij op het gebied van digital experiences en e-commerce, om zo het hart van Dept in de VS te vormen. Dit  bureau groeit snel, werkt voor de beste brands ter wereld en deelt onze waarden als het gaat om het runnen van een mensen-business. Kortom: het is een perfecte match.’

In de toekomst zal Basic opereren onder leiding van haar oprichter en CEO Matt Faulk, VP Operations Ashley Reichel, VP Creative Steve Denekas en VP Strategy Ryan Parkhurst.



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken