Mariëtte Leenhouts van Randstad naar Wunderman Thompson

Mariëtte Leenhouts van Randstad naar Wunderman Thompson
  • Bureaus
  • 4 nov 2020 @ 08:49
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Personalia

Mariëtte Leenhouts (42) start bij Wunderman Thompson Amsterdam in de nieuwe rol van growth officer. Tot voor kort was ze chief marketing officer bij Randstad Group Nederland.

Bij het Amsterdamse bureau gevestigd in de WPP Campus wordt ze verantwoordelijk voor new business. Ze is in oktober gestart. Leenhouts startte haar carrière in de FMCG-sector bij Unilever, Sara Lee en Heineken. Ook werkte ze bij Kantar Consultancy, Ziggo en meest recent als CMO bij Randstad.

Leenhouts: 'Bij Wunderman Thompson Amsterdam hebben we zoveel expertise in huis. Niet alleen op het vlak van brand communication, wat hier van oudsher goed verzorgd is, maar ook op het vlak van customer experience, service design, data en CRM. Als 'klant' heb ik ervaren hoe uitdagend het is om je teams en organisatie in transformatie mee te nemen en vooral ook wat support en challenge van goede partners hierin kan betekenen. Ik zie aan 'bureauzijde' tal van kansen en het is tijd om die ze verzilveren.'

Anita Lotten, managing director van Wunderman Thompson Amsterdam, vult aan: 'Met Mariëtte werk ik al zo'n zes jaar samen, vanuit de relatie klant-bureau. Als sparringpartners leer je elkaar goed kennen, we weten precies welke kwaliteiten we in huis halen. Mariëtte is inspirerend, een snelle denker en met ene scherp ook voor nieuwe kansen. Maar bovenal is ze een prettig mens. Ook in die zin is ze een aanwinst voor het team.'

Lees ook: Sanne Tolsma naar Wunderman Thompson

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken