Overstapservice Vanzelf lanceert campagne
- Bureaus
- 1 nov 2020 @ 16:36
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 1 nov 2020 @ 16:36
- Sjaak Hoogkamer
Vanzelf is een nieuwe, gratis online service waarmee huishoudens gemakkelijk over kunnen stappen van energieleverancier. Op 1 november 2020 is afgetrapt met een grote campagne.
Vanzelf is naar eigen zeggen gestoeld op Engels succesverhaal
Door zich aan te melden bij Vanzelf geven klanten het merk een mandaat om namens hen energiecontracten af te sluiten. Meestal gaat het uiteraard om een betere deal bij een nieuwe leverancier. Het kan ook gaan om een verlenging met betere voorwaarden bij de bestaande leverancier. Vanzelf laat klanten alleen overstappen als dat voor hen gunstig is. De belofte is: eenmalig aanmelden en daarna nooit meer te veel betalen. In Engeland is zo’n automatische overstapservice inmiddels de norm. Prijsvergelijkers lijken al passé en verdwijnen daar naar de achtergrond.
Consument en leverancier profiteren
Commercieel directeur Herman Mantel van Vanzelf: ‘We hebben veel vertrouwen in Vanzelf. Uit onderzoek blijkt dat er in Nederland veel vraag naar is. Vanzelf zorgt – in tegenstelling tot de meeste prijsvergelijkers - voor een deal die goed is voor zowel de klant als de energieleverancier. Het mes snijdt dan ook aan twee kanten. Besparen zonder gedoe voor de klant en voor leveranciers geen hoge up-front vergoedingen, maar een klein bedrag per aansluiting per maand. Bij Vanzelf betalen alle leveranciers hetzelfde. We zijn volledig onafhankelijk en er zijn geen perverse prikkels.’
Thema campagne: besparen zonder gedoe
Onderzoek laat zien dat mensen weten dat ze geld kunnen besparen met een overstap, maar dat ze volgens Vanzelf ‘nog liever de vuilnis buiten zetten dan dat ze hun energiezaken goed regelen.’ Het overkoepelende thema van de campagne – gericht op iedereen in Nederland met een stekker - is dan ook besparen zonder gedoe.
Vanzelf
Vanzelf is onderdeel van de Connecthing Group die energieleveranciers toegang geeft tot verschillende kanalen waarmee ze hun producten en diensten kunnen verkopen.
Credits:
Klant: Vanzelf, Herman Mantel
Merkstrategie: Brand Meester, Ariën Breunis
Visuele identiteit: The Oddshop, Oscar Hamming
Commercial: ONEPAPER, Melvin van Velzen
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing