Overstapservice Vanzelf lanceert campagne

Overstapservice Vanzelf lanceert campagne
  • Bureaus
  • 1 nov 2020 @ 16:36
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

Vanzelf is een nieuwe, gratis online service waarmee huishoudens gemakkelijk over kunnen stappen van energieleverancier. Op 1 november 2020 is afgetrapt met een grote campagne.

Vanzelf is naar eigen zeggen gestoeld op Engels succesverhaal

Door zich aan te melden bij Vanzelf geven klanten het merk een mandaat om namens hen energiecontracten af te sluiten. Meestal gaat het uiteraard om een betere deal bij een nieuwe leverancier. Het kan ook gaan om een verlenging met betere voorwaarden bij de bestaande leverancier. Vanzelf laat klanten alleen overstappen als dat voor hen gunstig is. De belofte is: eenmalig aanmelden en daarna nooit meer te veel betalen. In Engeland is zo’n automatische overstapservice inmiddels de norm. Prijsvergelijkers lijken al passé en verdwijnen daar naar de achtergrond.

Consument en leverancier profiteren

Commercieel directeur Herman Mantel van Vanzelf: ‘We hebben veel vertrouwen in Vanzelf. Uit onderzoek blijkt dat er in Nederland veel vraag naar is. Vanzelf zorgt – in tegenstelling tot de meeste prijsvergelijkers - voor een deal die goed is voor zowel de klant als de energieleverancier. Het mes snijdt dan ook aan twee kanten. Besparen zonder gedoe voor de klant en voor leveranciers geen hoge up-front vergoedingen, maar een klein bedrag per aansluiting per maand. Bij Vanzelf betalen alle leveranciers hetzelfde. We zijn volledig onafhankelijk en er zijn geen perverse prikkels.’

Thema campagne: besparen zonder gedoe

Onderzoek laat zien dat mensen weten dat ze geld kunnen besparen met een overstap, maar dat ze volgens Vanzelf ‘nog liever de vuilnis buiten zetten dan dat ze hun energiezaken goed regelen.’ Het overkoepelende thema van de campagne – gericht op iedereen in Nederland met een stekker - is dan ook besparen zonder gedoe.

Vanzelf

Vanzelf is onderdeel van de Connecthing Group die energieleveranciers toegang geeft tot verschillende kanalen waarmee ze hun producten en diensten kunnen verkopen.

 

Credits:

Klant: Vanzelf, Herman Mantel

Merkstrategie: Brand Meester, Ariën Breunis

Visuele identiteit: The Oddshop, Oscar Hamming

Commercial: ONEPAPER, Melvin van Velzen

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken