Bavaria lanceert 'Zo. Als pils.'-campagne

Bavaria lanceert 'Zo. Als pils.'-campagne
  • Bureaus
  • 29 dec 2020 @ 08:55
  • 22739 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • RetailCampagnes

De nieuwe Bavaria 0.0% is nauwelijks te onderscheiden van alcoholhoudend pils. Dat wil het biermerk laten zien met de zojuist gelanceerde campagne genaamd ‘Zo. Als pils.' De campagne is ontwikkeld door creatief bureau Fama Volat.

Het betreft de grootste 0.0%-campagne van Bavaria ooit, aldus het biermerk. Met de campagne zet Bavaria, onderdeel van Swinkels Family Brewers, vol in op het alcoholvrije segment. Dankzij Bavaria's nieuwe 0.0%-brouwinstallatie (u las het al) kan de brouwer naar eigen zeggen alcoholvrij bier brouwen dat schuimt, ruikt en smaakt als alcoholhoudend pils.

Emiel Hendrikx, global manager research & development, zegt: 'We zien dat 0.0% echt in opmars is en de 0.0%-bieren elkaar razendsnel opvolgen in de markt. De afgelopen vijf jaar hebben we met ons team van brouwers en techneuten geïnvesteerd in een spiksplinternieuwe 0.0%-brouwinstallatie. Het uitgangspunt hierbij was simpel en complex tegelijk: bouw een installatie waarin we een nieuwe Bavaria 0.0% kunnen brouwen die ruikt, smaakt én schuimt als pils. We zijn vijf jaar doorgegaan totdat we volmondig konden zeggen dat dit de beste 0.0% is die we ooit hebben gebrouwen. Ik ben ervan overtuigd dat onze nieuwe 0.0% de nieuwe standaard gaat worden in de markt.'

Michel de Kruijff, senior brand manager Bavaria bij Swinkels Family Brewers, vult aan: 'Met deze campagne willen we laten zien dat de nieuwe Bavaria 0.0% het beste alcoholvrije bier in de markt is, door de grote gelijkenis met zijn alcoholhoudende broer. We hebben hier zelfs zoveel vertrouwen in, dat we durven te beweren dat consumenten ons nieuwe bier niet herkennen als alcoholvrij bier. Met de campagne dagen we Nederland op een Bavariaanse wijze uit het glas in eigen hand te nemen en zelf het bier te proeven. We geloven namelijk dat het proeven van ons product het ultieme bewijs van onze boodschap is.'

De campagne wordt uitgerold op televisie, radio, out of home, social media en in online video.

Bekijk de commercial hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken