KNGF Geleidehonden opent 'nieuwe werelden'

KNGF Geleidehonden opent 'nieuwe werelden'
  • Bureaus
  • 24 dec 2020 @ 09:38
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesAnimatie

In de nieuwe campagne van KNGF Geleidehonden staat de impact van een hulphond op het leven van mensen met een beperking centraal. De campagne genaamd 'KNGF opent werelden' is ontwikkeld door creatief bureau Selmore in Amsterdam.

De campagne moet laten zien op welke manier KNGF in staat is om met de hulp van een getrainde hond nieuwe werelden te openen voor mensen met een beperking. Dit zijn nieuwe werelden zoals een sportclub of restaurant, maar ook het uitoefenen van een hobby of het vinden van een nieuwe liefde. De campagne wordt uitgerold op televisie, social media, een 'brand book' en een serie portetten op Linda.nl.

Monique Velten, corporate communicatie & merkmanagement bij KNGF, zegt: 'We zijn een goed doel dat vooral bekend staat om onze professioneel getrainde honden, maar we zijn er uiteindelijk voor mensen met een beperking die met de hulp van zo'n hond meer uit het leven kunnen halen. Met deze campagne laten we zien wat de impact van onze honden op de levens van onze cliënten is.'

De tv-campagne bestaat uit drie animatiefilms, waarvan de eerste, 'De wereld van Rose', deze week live is gegaan. Later in 2021 volgen de andere twee films. Jakko Achterberg, creative partner van Selmore, licht toe: 'De komende periode gaan we samen met KNGF telkens nieuwe werelden openen. Door middel van animatie maken we die werelden visueel en invoelbaar voor het grote publiek.' De films zijn ontwikkeld in samenwerking met 3D-animatiestudio Colorbleed.

Bekijk 'De wereld van Rose' hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken