Martien Meiland is meest irritante BN'er in reclame
- Bureaus
- 1 dec 2020 @ 09:11
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CommercialsAwards
- 1 dec 2020 @ 09:11
- Lucas Boon
Martien Meiland heeft de Loden Leeuw 'gewonnen', voor zijn rol in de tv-commercial van Vriendenloterij Bingo. De commercial van Haribo is gekozen als 'irritantste reclame van het jaar'. Dat werd gisteravond bekendgemaakt in tv-programma Radar.
Meiland, die we kennen van zijn eveneens irritante, maar ook hilarische rol in SBS6-programma Chateau Meiland, ontving 45% van de stemmen en liet Thomas Acda en Sergio Romero IJssel (Lidl), Paul Haenen (PriceWise), Andy van der Meijde (Toto) en Mark Rietman (ABN Amro) achter zich. Hij mag zichzelf hiermee de 'meest irritante BN'er in een reclame' noemen. Er werd in totaal 103.000 keer gestemd.
Daarnaast werd Haribo met 39% van de stemmen gekozen als 'irritantse reclame van het jaar'. Het Duitse snoepmerk won vorig jaar ook al deze prijs. Hornbach en Decupré zijn resp. nummer 2 en 3.
Vriendenloterij Bingo is onderdeel van de Nationale Goede Doelen Loterijen. De commercial is bij het bedrijf inhouse ontwikkeld. SuperRebel is het reclamebureau van Haribo in Nederland.
De Loden Leeuw (sinds 2002) is de prijs voor meest irritante tv-reclame en wordt jaarlijks uitgereikt door AvroTros-programma Radar. De prijs staat ook wel bekend als 'tegenhanger' van publieksprijs Gouden Loeki. Bekijk de volledige uitzending hier terug.
Bekijk de commercial met Meiland hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing