Nieuwe Kinderhulp-campagne: geef ze warmte

Nieuwe Kinderhulp-campagne: geef ze warmte
  • Bureaus
  • 18 dec 2020 @ 09:46
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Nationaal Fonds Kinderhulp lanceert een nieuwe campagne genaamd 'Geef ze warmte'. Doel is om donateurs te werven, om zodoende zoveel mogelijk kinderen een 'warme start' van het nieuwe jaar te geven.

Non-profit-marketingbureau WWAV in Amsterdam tekende voor concept en ontwikkeling van de campagne. Digitaal bureau Happy Horizon in Eindhoven is verantwoordelijk voor de digitale doorvertaling.

Eén op de twaalf kinderen in Nederland groeit op in armoede. Voor deze kinderen is geen geld voor passende schoenen, een nieuwe spijkerbroek of een warme winterjas, zo onderzocht Kinderhulp in november onder ouders in Nederland. Daarbij geven leraren aan dat zij armoede het vaakst herkennen aan de kleding of schoenen van hun leerling. Ze noemen situaties waarin kinderen hartje winter in een dunne zomerjasje over het schoolplein rennen.

Anniek Stoker, eventmanager bij Kinderhulp, zegt: 'Wat dat doet met het gevoel van warmte, veiligheid en zelfvertrouwen van een kind is onvoorstelbaar. En dan hebben we het nog niet eens over 'erbij horen', trots je nieuwe kleding kunnen laten zien aan klasgenoten. Laten we daar samen deze wintermaand wat aan doen!'

De campagne wordt online uitgerold en is daarnaast te zien in de tv-show Scrooge Live, aanstaande zondag om 20:20 uur op NPO1. Marie-Claire de Waal, partner en strateeg bij WWAV, zegt: 'Het was een mooie uitdaging om al die losse elementen bij elkaar te brengen. Dit is een thema dat in deze periode echt aandacht verdient.'

Bekijk de trailer van Scrooge Live hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken