Nieuwe Kinderhulp-campagne: geef ze warmte
- Bureaus
- 18 dec 2020 @ 09:46
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 18 dec 2020 @ 09:46
- Lucas Boon
Nationaal Fonds Kinderhulp lanceert een nieuwe campagne genaamd 'Geef ze warmte'. Doel is om donateurs te werven, om zodoende zoveel mogelijk kinderen een 'warme start' van het nieuwe jaar te geven.
Non-profit-marketingbureau WWAV in Amsterdam tekende voor concept en ontwikkeling van de campagne. Digitaal bureau Happy Horizon in Eindhoven is verantwoordelijk voor de digitale doorvertaling.
Eén op de twaalf kinderen in Nederland groeit op in armoede. Voor deze kinderen is geen geld voor passende schoenen, een nieuwe spijkerbroek of een warme winterjas, zo onderzocht Kinderhulp in november onder ouders in Nederland. Daarbij geven leraren aan dat zij armoede het vaakst herkennen aan de kleding of schoenen van hun leerling. Ze noemen situaties waarin kinderen hartje winter in een dunne zomerjasje over het schoolplein rennen.
Anniek Stoker, eventmanager bij Kinderhulp, zegt: 'Wat dat doet met het gevoel van warmte, veiligheid en zelfvertrouwen van een kind is onvoorstelbaar. En dan hebben we het nog niet eens over 'erbij horen', trots je nieuwe kleding kunnen laten zien aan klasgenoten. Laten we daar samen deze wintermaand wat aan doen!'
De campagne wordt online uitgerold en is daarnaast te zien in de tv-show Scrooge Live, aanstaande zondag om 20:20 uur op NPO1. Marie-Claire de Waal, partner en strateeg bij WWAV, zegt: 'Het was een mooie uitdaging om al die losse elementen bij elkaar te brengen. Dit is een thema dat in deze periode echt aandacht verdient.'
Bekijk de trailer van Scrooge Live hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing