Ali B als plantaardige ambassadeur

Ali B als plantaardige ambassadeur
  • Bureaus
  • 11 jan 2021 @ 11:28
  • 11961 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

Livekindly Collective kiest voor DEUX Agency als één van de bureaus in Nederland waarmee de multinational gaat werken. Ali B als Ali V is hun eerste troef.

Livekindly Collective is een collectief van plantaardige merken dat een alternatief wil zijn voor de dierlijke producten in supermarkten wereldwijd.

Als start van de samenwerking tussen de internationale plantaardige multinational en het bureau ontwikkelde DEUX Agency samen met Ali B een alter ego: van Ali B naar Ali V . ‘En met Ali moet het vooral leuk worden,’ zegt Anke Meulendijks, eigenaar van DEUX Agency. ‘Mensen krijgen duizenden communicatieprikkels per dag te verwerken. Ons doel is het ontwikkelen van betekenisvolle boodschappen waar mensen zich in herkennen. Boodschappen waarmee ze geholpen worden of die stof tot nadenken geven.’

De komende twee jaar zullen er een groot aantal activaties met Ali V plaatsvinden

Ali V wil mensen inspireren, stimuleren en faciliteren op een voor hem zo kenmerkende verbindende en toegankelijke manier. Ali vervangt zelf vlees al vaak voor een plantaardig alternatief.

Ali V Diner

Op 21 januari – midden in de maand die enkele jaren geleden is omgedoopt tot Veganuary om meer awareness rondom plantaardig eten te generen - wordt de campagne afgetrapt met het Ali V diner. Een interactief online diner over de huidige stand van zaken, inspiratie. De artiest zal online met 100 Nederlandse gezinnen, elk in eigen keuken, een plantaardige maaltijd koken en dineren.

Mick van Ettinger, CMO van Livekindly Collective: ‘DEUX Agency heeft ons met hun verfrissende kijk op marketing verrast. We werken als bedrijf op een vernieuwende manier met bureaus, waarbij ondernemerschap en partnerships een belangrijk onderdeel zijn. We voelden direct een perfecte match met het team en de eerste concepten die gepresenteerd werden. We kijken dan ook met veel plezier uit naar de samenwerking met DEUX Agency en Ali V en uiteraard naar de activaties die gaan komen.’

 

 

 

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken