Introductie platform THX in België kan steen in vijver zijn
- Bureaus
- 27 jan 2021 @ 02:23
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Innovatie
- 27 jan 2021 @ 02:23
- Sjaak Hoogkamer
Marktonderzoeksbureau MeMo² lanceert het crossmedia analytics platform THX ook in België. Volgens oprichter Marcel Vogels zal dit de mediaverhoudingen flink opschudden, omdat het systeem de transparantie in crossmedia bereik en effectiviteit sterk zal verbeteren.
Het land kent volgens hem namelijk een zeer traditioneel ingericht advertising ecosysteem waarin weinig ontwikkelingen en partijen van buiten de status quo kunnen beïnvloeden. Door het succes van THX in Nederland, door mondige merken en door corona verwacht hij dat de tijd nu rijp is om deze vernieuwing ook naar België te brengen.
Vogels: ‘In Nederland zijn veel grote adverteerders gericht op de Benelux en dus niet alleen op Nederland. Al vroeg in het jaar ontvingen we de wens van meerdere merken om naast Nederland ook België mee te nemen in het THX-aanbod. Met de introductie van THX in België hebben we daar concreet gehoor aan gegeven. Dit na een succesvolle introductie op de Nederlandse markt met 1300 gemeten campagnes in 2020.’
Vogels verwacht dat de adoptie van het crossmedia meetplatform THX in België zich vergelijkbaar snel zal ontwikkelen als in Nederland. Niet alleen willen steeds meer merken zelf de regie kunnen voeren over het succes van crossmedia advertising en marketing, ook zorgt corona ervoor dat crossmedia transparantie zoveel mogelijk digitaal en dagelijks aangeleverd moeten worden.
Vogels: ‘Qua functionaliteit zal het THX Platform in België identiek zijn aan dat van Nederland. Ook het gekoppelde THX Audience zal in België volledig representatief worden gemaakt aan de populatie van onze zuiderburen. Dit wordt verzorgd door een alliantie met drie bekende panelpartijen in België.’
Naast het ondersteunen van merken vanuit Nederland zal MeMo2 ook partnership zoeken met Belgische merken, media-exploitanten en mediabureaus. Deze merken zullen net als hun Nederlandse collega’s graag onafhankelijke, duurzame, geïntegreerde en directe feedback wensen omtrent crossmedia bereik en effectiviteit. Dit als een logische aanvulling op de input van het CIM (Belgische SKO) die vooral in traditionele currencies voorziet, maar geen dagelijkse validatie biedt in het geïntegreerde effect van TV, radio, online video, (D)OOH, instore en bioscoopreclame op campagne -en merkniveau.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing