Lymph & Co en BN'ers vragen in nieuwe campagne aandacht voor lymfeklierkanker

Lymph & Co en BN'ers vragen in nieuwe campagne aandacht voor lymfeklierkanker
  • Bureaus
  • 28 jan 2021 @ 16:56
  • 30413 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Stichting Lymph & Co lanceert een nieuwe campagne genaamd 'Ik ben er één van'. Bekende en minder bekende Nederlanders die lymfeklierkanker hebben of hadden, steunen de campagne. Doel is om geld op te halen en zodoende nieuw onderzoek mogelijk te maken.

Lymph & Co, een initiatief van Bernhard van Oranje, is sinds 2016 actief om meer aandacht te vragen voor lymfeklierkanker. BN'ers die de nieuwe campagne steunen zijn onder meer Fien Vermeulen, Rosanna Kluivert, Monique des Bouvrie en André van der Toorn. Doel van de campagne, bij Lymph & Co inhouse ontwikkeld, is om meer aandacht te vragen voor deze vorm van kanker en zoveel geld mogelijk ophalen om nieuw onderzoek te financieren. Op deze website kan worden gedoneerd.

Eén op de vijftig mensen in Nederland krijgt in zijn of haar leven de diagnose lymfeklierkanker, wat neerkomt op z'n 4.000 patiënten per jaar. Het is daarmee de 3e kankersoort bij kinderen en jongvolwassenen en de 5e kankersoort bij volwassenen.

Marie-José Helle, directeur van Lymph & Co, zegt: 'We willen met deze campagne dat abstracte getal van 1 op de 50 een gezicht geven, letterlijk. Daarom hebben we gekozen voor de slagzin en hashtag #ikbenereenvan. Lymfeklierkanker kan namelijk iedereen treffen. Via onze social media-accounts hebben we een oproep gedaan en gevraagd of bekende en minder bekende Nederlanders mee wilden werken, en met succes. Fantastisch dat men zo bereidwillig is om te helpen.'

Rosanna Kluivert, die in 2013 de diagnose lymfeklierkanker kreeg, zegt: 'Het was voor mij destijds een shock, daarom vind ik het belangrijk om aan deze campagne mee te doen. Ik hoop natuurlijk dat door nieuw onderzoek steeds minder mensen dit hoeven te ondergaan.'

Bekijk de campagnevideo hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken