Nieuw bureau: Mix

Nieuw bureau: Mix
  • Bureaus
  • 12 jan 2021 @ 14:53
  • 27178 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Nieuwkomers

De creatieven Mark Schoones en Ashwin Murli (beiden ex-Wayne Parker Kent) lanceren Mix, een nieuw bureau in Amsterdam met 'een radicale focus op waarde toevoegen'.

Mix positioneert zich als value development agency. Schoones licht toe: 'Waarde toevoegen dus. Dat is wat veel bureaus ambiëren en wat veel klanten van bureaus verwachten. Maar veel bureaus zitten opgesloten in een eigen silo of specialisme. Dan glijdt de marketing al snel af naar marcom. In onze ogen is dat een te smalle focus als je waarde wil toevoegen. Het betekent dat het tijd is voor een ander perspectief. Voor een bureau dat je niet alleen helpt met je boodschap, maar ook met de interacties en ervaringen die een merk biedt.'

Het nieuwe bureau werkt aan de hand van het zogenoemde Value architecture model. Murli legt uit: 'Dit model is het kompas voor alles wat we doen. Hiermee analyseren we organisaties op vijf niveaus: propositie, merk, publiek, relaties en organisatie. Op basis van deze analyse ontwikkelen we strategieën en concepten op de vlakken waar dat nodig is. Het kan betekenen dat we een nieuwe merkidentiteit voor je ontwerpen, je propositie ontwikkelen of je creatieve leveranciers begeleiden. Maar de conclusie kan ook zijn dat de échte waarde intern gegenereerd wordt.'

Schoones en Murli waren hiervoor beiden werkzaam bij Wayne Parker Kent, waar ze de laatste jaren werkten als respectievelijk creative director en art director. Bekijk de nieuwe website van Mix hier.

Foto: Ashwin Murli (l) en Mark Schoones.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken