WPK helpt creatief Nederland de zware tijden door
- Bureaus
- 19 jan 2021 @ 04:33
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 19 jan 2021 @ 04:33
- Sjaak Hoogkamer
Wayne Parker Kent start 2021 met een initiatief om de hele creatieve industrie een steuntje in de rug te geven en deelt nieuwjaarspakketten uit aan marketeers, vakmedia en bureaus. Het pakket bestaat onder meer uit drie Superhelders, het eigen bier van Wayne Parker Kent.
‘De coronapandemie, de lockdown, Blue Monday… januari 2021 is voor veel mensen best een donkere maand’, aldus Daan Zoetmulder, managing director van Wayne Parker Kent. ‘De mensen in onze industrie zoeken elkaar normaal gesproken veel op. We zijn gewend aan events, meetings en gezelligheid. Door ons aan de regels te houden, kunnen we elkaar hopelijk snel weer ontmoeten. Maar het kan nog wel even duren. Om je heen proef je ondertussen de behoefte aan positiviteit. Tijd dus om wat goeds te doen.’
Wayne Parker Kent treedt met dit initiatief in de voetsporen van onder andere Sunweb en Burger King
Bedrijven die eerder al in het nieuws kwamen met sympathieke acties voor hun branche. ‘Wij willen onszelf absoluut niet vergelijken met deze grote spelers, maar we vinden het belangrijk dat we ons steentje bijdragen’, zegt Zoetmulder. ‘We zijn natuurlijk een creatief contentbureau, maar eigenlijk is bierbrouwen hetzelfde als content maken. Als je het goed doet, smaakt het je publiek naar meer. Daarom hebben we sinds een tijdje ons eigen bier. Dat komt mooi van pas nu iedereen wel een biertje kan gebruiken. Wij wel in elk geval.’
Om je heen proef je ondertussen de behoefte aan positiviteit. Tijd dus om wat goeds te doen
Het initiatief van Wayne Parker Kent werd op Blue Monday, maandag 18 januari, gelanceerd op LinkedIn. ‘Blue Monday is voor velen de meest deprimerende dag van het jaar. Het perfecte moment dus voor onze actie’, aldus Zoetmulder. Het bureau ontwikkelde meerdere video’s en social posts om de actie onder de aandacht te brengen. Vanaf dat moment kunnen marketeers en andere creatieve professionals een nieuwjaarspakket bestellen via een speciale pagina op de website van Wayne Parker Kent. Dit pakket wordt vervolgens binnen een aantal dagen thuisbezorgd. De actie duurt zolang de voorraad strekt.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing