WPK helpt creatief Nederland de zware tijden door

WPK helpt creatief Nederland de zware tijden door
  • Bureaus
  • 19 jan 2021 @ 04:33
  • 18559 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Wayne Parker Kent start 2021 met een initiatief om de hele creatieve industrie een steuntje in de rug te geven en deelt nieuwjaarspakketten uit aan marketeers, vakmedia en bureaus. Het pakket bestaat onder meer uit drie Superhelders, het eigen bier van Wayne Parker Kent.

‘De coronapandemie, de lockdown, Blue Monday… januari 2021 is voor veel mensen best een donkere maand’, aldus Daan Zoetmulder, managing director van Wayne Parker Kent. ‘De mensen in onze industrie zoeken elkaar normaal gesproken veel op. We zijn gewend aan events, meetings en gezelligheid. Door ons aan de regels te houden, kunnen we elkaar hopelijk snel weer ontmoeten. Maar het kan nog wel even duren. Om je heen proef je ondertussen de behoefte aan positiviteit. Tijd dus om wat goeds te doen.’

Wayne Parker Kent treedt met dit initiatief in de voetsporen van onder andere Sunweb en Burger King

Bedrijven die eerder al in het nieuws kwamen met sympathieke acties voor hun branche. ‘Wij willen onszelf absoluut niet vergelijken met deze grote spelers, maar we vinden het belangrijk dat we ons steentje bijdragen’, zegt Zoetmulder. ‘We zijn natuurlijk een creatief contentbureau, maar eigenlijk is bierbrouwen hetzelfde als content maken. Als je het goed doet, smaakt het je publiek naar meer. Daarom hebben we sinds een tijdje ons eigen bier. Dat komt mooi van pas nu iedereen wel een biertje kan gebruiken. Wij wel in elk geval.’

Om je heen proef je ondertussen de behoefte aan positiviteit. Tijd dus om wat goeds te doen

Het initiatief van Wayne Parker Kent werd op Blue Monday, maandag 18 januari, gelanceerd op LinkedIn. ‘Blue Monday is voor velen de meest deprimerende dag van het jaar. Het perfecte moment dus voor onze actie’, aldus Zoetmulder. Het bureau ontwikkelde meerdere video’s en social posts om de actie onder de aandacht te brengen. Vanaf dat moment kunnen marketeers en andere creatieve professionals een nieuwjaarspakket bestellen via een speciale pagina op de website van Wayne Parker Kent. Dit pakket wordt vervolgens binnen een aantal dagen thuisbezorgd. De actie duurt zolang de voorraad strekt.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken