Campagne Milieudefensie: stem in maart voor de toekomst

Campagne Milieudefensie: stem in maart voor de toekomst
  • Bureaus
  • 12 feb 2021 @ 10:25
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

Ik stem voor onze kinderen. Met deze slogan lanceren Milieudefensie en Wefilm een nieuwe campagne die ervoor moet zorgen dat Nederland zijn klimaatdoelstellingen gaat halen.

Via een confronterende korte film met onder andere Ruben van der Meer en Thekla Reuten worden kiezers opgeroepen om tijdens de komende Tweede Kamerverkiezingen te stemmen met hun kinderen in het achterhoofd.

Milieudefensie laat gevolgen klimaatverandering zien met BN-ers en kinderen in de hoofdrol

Uit onderzoekt blijkt dat Nederland hopeloos achterloopt met het halen van de beoogde klimaatdoelen én dat 30 multinationals verantwoordelijk zijn voor 40% van onze CO2-uitstoot. Om de Nederlandse economie in 2040 volledig op duurzame energie te laten draaien moeten de grootste, meest vervuilende bedrijven meedoen in het verminderen van de CO2 uitstoot, aldus Milieudefensie.

We maken via deze film en campagne zowel publiek als politiek duidelijk dat het hoog tijd is om voor onze kinderen te kiezen

Roel Welling, creative director Wefilm: ‘We maken ons allemaal zorgen over de toekomst van onze kinderen en veel mensen proberen van gedrag te veranderen. Maar zolang grote vervuilers hun gang kunnen blijven gaan, en niet door de politiek aan banden worden gelegd, verandert er te weinig. Daarom maken we via deze film en campagne zowel publiek als politiek duidelijk dat het hoog tijd is om voor onze kinderen te kiezen. We hebben geleerd dat je gedragsverandering kunt voeden vanuit emotie. Zoals de ongemakkelijke emotie die je krijgt als je je kinderen moet uitleggen hoe hun toekomst eruit ziet als het zo doorgaat met de opwarming.’

Donald Pols, Directeur Milieudefensie: ‘Wetenschappers waarschuwen ons dat we nog maar 7 jaar hebben om de ergste klimaatverandering te voorkomen. En het zijn onze kinderen die de gevolgen het meest ervaren. Het nieuwe kabinet moet vanuit hen denken, niet vanuit de grote, vervuilende bedrijven. Die bedrijven moeten gaan bijdragen aan de oplossing in plaats van aan het probleem.’

De campagne is inmiddels via PR van start gegaan en zal vanaf maandag 15 februari met TVC, online en outdoor verder worden uitgerold.

Credits

Verantwoordelijk bij Milieudefensie: Thomas Sciarone, Luuk Versluis en Rogier van der Weijden

Concept & productie: Wefilm

Creative director: Roel Welling

Strateeg en showrunner: Anne van der Ven

Client lead: Vincent Siegelaar

Media director: Rocco Stallvord

Creatie: Emily Cussins, Martijn de Jong

Regisseur: Beer ten Kate

Producer: Beau van Assem

DOP: Thomas Leermakers

Editor: Joshua Menco

Grading: The Compound

Sound: Benjamin Braasem

PR: Manon van den Brand

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken