Campina komt met pak zonder dop

- Bureaus
- 16 feb 2021 @ 11:33
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 16 feb 2021 @ 11:33
- Lucas Boon
Campina lanceert voor zijn 'Biologisch'-producten een vernieuwde verpakking zonder plastic dop. Voor de meeste volwassenen weinig nieuws onder de zon, maar hoe reageert de jongere generatie, die hier niet mee is opgegroeid? Een nieuwe campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko, moet uitkomst bieden.
De campagne grijpt terug naar vroeger. Voor volwassenen is een pak zonder dop niet nieuw, maar jonge kinderen zijn er niet bekend mee. Zij hebben nog nooit gehoord van 'flappen' of 'dichtvouwen'. Dus hoe denkt de aankomende generatie dat het pak opengaat? In de campagnevideo zien we hoe een stel dolenthousiaste kinderen op ontdekking gaat met het vernieuwde Campina-pak. Al snel blijkt dat het openen kinderlijk eenvoudig is dankzij de zogenoemde vernieuwde schenkopening.
Minder materiaal
Door de vernieuwde literverpakkingen van Campina Biologisch is de plastic draaidop overbodig gemaakt, aldus het bedrijf. Hiermee moet de productie van miljoenen plastic draaidoppen worden voorkomen. Ook is er in de verpakking een laagje minder materiaal gebruikt, waardoor het ongebleekte bruine karton direct zichtbaar is. De vernieuwde verpakking heeft daarmee 37% minder CO2-uitstoot ten opzichte van de oude verpakking.
Jim van Es, senior brand manager bij Campina, zegt: 'Wij maken ons sterk voor duurzaamheid. Het nieuwe pak is een klein verschil voor de consument, maar een groot verschil voor de natuur.'
Rik Ledder, CEO van TBWA\Neboko, vult aan: 'Met deze campagne laten we op sympathieke wijze zien hoe we met Campina Biologisch een flinke stap vooruit maken om minder plastic te gebruiken. Deze ontwikkeling kunnen wij als bureau natuurlijk alleen maar toejuichen.'
De campagne wordt uitgerold op televisie en online. Bekijk de commercial hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- McDonald's transformeert app tot Getaway Island tegen...
- Chocomel moet het nieuwe biertje worden
- Lang zal ze niet leven: 3FM in actie tegen ALS
- Letterlijk Black Friday voor Buutvrij for life
- Snelle gebruikt als eerste artiest ‘fakevertisen’ voor nieuw...
- Dentsu en OOH-partners slapen buiten om daklozen te helpen
Laatste Nieuws
- Koninklijke Euser geeft echte... 04-12-2023
- McDonald's transformeert app tot... 01-12-2023
- Dentsu en OOH-partners slapen buiten... 01-12-2023
- Kingspan kiest voor Woedend!... 01-12-2023
- Op zoek naar 120.000 borsten01-12-2023
- Nieuwe campagne ‘Renew your view on... 30-11-2023
MarketingTribune Events
- 26jan 2024
Deadline inschrijven Shopping Awards
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala