Amerikaanse bloedbank gaat partnership aan met Riot Games
- Bureaus
- 3 mrt 2021 @ 10:56
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 3 mrt 2021 @ 10:56
- Sjaak Hoogkamer
Blood Centers of America (BCA), verantwoordelijk voor ruim 50% van de Amerikaanse bloedvoorziening, is een partnerschap aangegaan met Riot Games’ League Championship Series (LCS) – de grootste esports competitie van de Verenigde Staten. Het Haarlemse marketingbureau 2Basics initieerde het partnership.
Vanaf 5 maart wordt deze samenwerking zichtbaar met de campagne ‘First Blood Saves Lives’, waar League of Legends spelers en fans worden opgeroepen hun plasma (CCP) te doneren.
Deze eerste campagne loopt gedurende de maand maart. Gamers worden in deze periode opgeroepen zich aan te melden als plasma donor en worden beloond met een zogenoemde skin in de League of Legends game. Het Haarlemse marketingbureau 2Basics initieerde het partnership en is verantwoordelijk voor de invulling deze samenwerking, en specifiek deze eerste campagne.
2Basics initieert en begeleidt het partnerschap tussen Blood Centers of America en de derde grootste sport competitie van Amerika onder 18-34 jarigen; de League of Legends Championship Series. Aanleiding is de snelgroeiende vraag naar plasmadonaties door de Covid-19 pandemie. Jongeren die zijn hersteld van het Covid-19 virus zijn extra welkom, aangezien zij antistoffen tegen het virus hebben aangemaakt, het zogeheten ‘convalescent plasma’ (CCP).
First Blood Saves Lives
Tijdens de First Blood Saves Lives campagne roept BCA jongeren op zich aan te melden als bloeddonor. Hun eerste keer doneren kan volgens 2Basics tot wel drie mensenlevens redden. Tijdens de eerste actie, First Blood, in het spel League of Legends wordt aandacht gevraagd voor het belang van het doneren van bloed. First Blood is voor gamers een belangrijk moment. Het is te vergelijken met een openingsgoal.
Sanquin als grondlegger
In 2018 startte Sanquin al een samenwerking met Riot Games. Samen met 2Basics lanceerde de bloedbank de #myfirstblood campagne.
Nederlandse League of Legends spelers werden opgeroepen zich aan te melden als bloeddonor, die na hun bloedtest een in-game skin ontvingen. Gedurende de campagne periode registreerden ruim 7.400 jongeren zich als bloeddonor. De campagne werd beloond met meerdere awards, en trok de aandacht in de Verenigde Staten, waar dit nieuwe partnership nu op is geïnspireerd.
Kevin Loos, creatief verantwoordelijk bij 2Basics: ‘Sinds we samen met Sanquin het wereldnieuws haalden met de #myfirstblood campagne, zijn we door veel bloedbanken en NGO’s benaderd om dezelfde impact te maken in het gaming domein. Wij zijn enorm vereerd dat wij in de Verenigde Staten deze ‘life-saving’ campagne mogen ontwikkelen en begeleiden voor BCA. Niet in de laatste plaats omdat het vraagstuk zó actueel en relevant is. Wij kennen de maatschappelijk kracht van de gaming- en esports community als geen ander. Een mooiere bewijsvoering daarvan dan dit partnership tussen twee marktleiders op hun gebied in de Verenigde Staten is niet mogelijk.’
Bill Block, President & CEO Blood Centers of America: ‘We hebben in 2Basics een partner gevonden die is gespecialiseerd in het activeren van jongeren via het gaming en esports domein. Met de ontwikkeling van deze campagne bouwen we verder op onze succesvolle samenwerking. Door het netwerk en de expertise binnen de gaming markt van 2Basics te benutten is het gelukt om in hele korte tijd deze bijzondere campagne met Riot Games’ LCS tot stand te brengen.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
- Knorr zet groenten bovenaan in-game... 15-03-2024
- ING-campagne rond en in Schiphol... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing