KWF: tegen kanker, voor het leven

KWF: tegen kanker, voor het leven
  • Bureaus
  • 9 mrt 2021 @ 15:35
  • 27141 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesContent

KWF Kankerbestrijding lanceert een nieuwe campagne, ontwikkeld door Alfred International. Ook al ben je genezen van de ziekte, het laat vaak diepe mentale en fysieke sporen na. En dat vraagt om een andere kijk op kanker, zo luidt de boodschap.

Jaarlijks overlijden 40.000 Nederlanders aan kanker. Gelukkig overleven ook steeds meer mensen de ziekte; inmiddels is 65% 5 jaar na de diagnose in leven. De campagne, die vandaag online gaat, is ontwikkeld door Alfred International, sinds vorig jaar het vaste reclamebureau van KWF. Het bureau kreeg de opdracht 'een nieuw KWF' te introduceren. Een KWF dat niet alleen bestrijdt, maar zich ook inzet voor een beter leven met en zonder kanker.

Voor de nieuwe campagne zijn onder de noemer 'De levensloop' redactionele verhalen ontwikkeld voor de kanalen van het AD, de Volkskrant en Nu.nl. In de content-campagne worden verschillende perspectieven van leven met kanker op zes deelonderwerpen in woord en beeld tot leven gebracht in video, podcast en geschreven tekst. Zo gaat actrice Marlijn Weerdenburg in gesprek met Puck, die op haar 25ste kanker kreeg (zie foto). De pay-off van de campagne luidt: 'KWF. Tegen kanker. Voor het leven.' DPG Brand Studio tekende voor content-creatie en productie.

Jeroen van de Sande, creative director bij Alfred, licht toe: 'Aangezien we met kwetsbare groepen te maken hebben, waren de risico's tijdens het ontwikkelen van de campagne groot. Dit dwong ons op zoek te gaan naar een andere manier om het nieuwe verhaal te vertellen. We zien diep in alle verhalen gedoken en kwamen tot de conclusie dat praten over de ziekte, wat het met je doet, hoe ermee om te gaan en wat je kan helpen, enorm belangrijk is. Luisteren naar de verhalen van anderen ook. Het kan je perspectief wijzigen, een gevoel van eenzaamheid of overmatige zorg doen wegnemen.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken