McDonald's lanceert 'A corona love story'

- Bureaus
- 19 mrt 2021 @ 10:50
- 24765 x gelezen
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - StorytellingCampagnes
- 19 mrt 2021 @ 10:50
- 24765 x gelezen
- Lucas Boon
Het beleven van speciale momenten, zoals een avondje uit eten, zijn ondanks corona nog steeds mogelijk. Dat is de boodschap van de nieuwe merkcampagne van McDonald's, ontwikkeld door TBWA\Neboko.
In de merkfilm kijken we naar het verhaal van verpleegster Femmie, die na haar werk langsgaat bij McDonald's voor een kop koffie. Dat drinkt ze in haar autootje op de parkeerplaats te midden van andere mensen, zoals een jong gezinnetje. Het doet haar beseffen dat ze alleen is, maar dan valt haar oog op een man die ook in z'n uppie is. Een voorzichtige blik blijkt het begin van iets moois...
McDonald's wil maar zeggen: zulke speciale feelgood-momenten zijn voor iedereen -corona of niet- mogelijk. Of het nu gaat om een eerste date of een moment samen met een goede vriend of vriendin. En dan liefst wel bij de fastfoodketen met de gele M.
Een beetje geluk
Zilla Smith, marketing manager media & campaigns bij McDonald's Nederland, zegt: 'Juist in deze tijd is het belangrijk om mooie momenten te beleven, daarvoor komen mensen ook graag naar onze restaurants. In de commercial laten we een bijzonder feelgood-moment zien waarin twee mensen elkaar vinden, geholpen door een beetje geluk.'
Patritia Pahladsingh, managing director van TBWA\Neboko, vult aan: 'Veel mensen, met name jongeren, hebben op dit moment sterke behoefte aan contact en positiviteit. Met deze merkfilm spelen we in op wat er onder hen leeft en steken we ze een hart onder de riem.'
De campagne wordt op televisie en online uitgerold. De muziek komt van de hand van MassiveMusic, Pink Rabbit is verantwoordelijk productiemaatschappij. Bekijk 'm hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Team Lewis helpt GLS Netherlands met... 10-08-2022
- Scenery verwelkomt Naique Tanate als... 10-08-2022
- Jeroen van de Ruit partner bij... 10-08-2022
- Dept omarmt flexibel werken 09-08-2022
- Finally an agency lanceert nieuwe... 09-08-2022
- De zomer van Christiaan van Santen... 09-08-2022
MarketingTribune Events
- 28sep 2022
CustomerFirst Congres
- 4okt 2022
Grand Prix Content Marketing
- 13okt 2022
Shopping Today
- 1nov 2022
Dutch Podcast Conference