MediaMonks fuseert met Canadese Jam3

MediaMonks fuseert met Canadese Jam3
  • Bureaus
  • 25 mrt 2021 @ 09:06
  • 6810 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Overname

S4Capital, het moederbedrijf van MediaMonks, gaat fuseren met design en experience bureau Jam3 in Toronto. Door de fusie breidt MediaMonks zijn creatieve werkgebied uit naar Los Angeles, Canada en Latijns-Amerika.

Jam3 is opgericht in 2004 en heeft wereldwijd meer dan 150 medewerkers. Hun klantenportfolio herbergt merken zoals Facebook, Sonos, Adidas, eBay, Levi's en CrowdStrike.

Deze fusie is volgens S4Capital ‘de natuurlijke samenkomst van twee partners die bekroond creatief werk leveren voor klanten zoals Google, Facebook, Spotify en Netflix.’

Jam3 en MediaMonks brengen hun wereldwijde teams samen onder één P&L.

Sir Martin Sorrell, executive chairman van S4Capital (zie foto hierboven): ‘We zijn verheugd om het Jam3-team te verwelkomen bij S4Capital. Datagedreven, creativiteit staat centraal in ons aanbod en Jam3's reputatie, talent en klantenbestand is ongeëvenaard. Jam3 is een andere belangrijke stap in onze strategie voor het komende decennium.’

‘Met gedeelde klanten, een gedeelde focus op creatieve uitmuntendheid en een gedeelde ambitie om de markt te ontwrichten, zijn Jam3 en MediaMonks voor de hand liggende partners,’ aldus Wesley ter Haar, oprichter MediaMonks en S4Capital Executive Director. ‘We zijn al heel lang fan  van het werk en de mensen van Jam3 en we kunnen niet wachten om te zien wat we samen kunnen creëren.’

Mark McQuillan, Partner en Managing Director, Jam3 voegt hieraan toe: ‘Onze ambitie bij Jam3 was om een partner te vinden die ons kan inspireren en om ons werk nog beter te maken. We kunnen niet enthousiaster zijn om samen te werken met The Monks en S4Capital voor ons volgende avontuur.’

 

 

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken