Nieuwe campagne KNVB moet kinderen (meer) aan het voetballen krijgen

Nieuwe campagne KNVB moet kinderen (meer) aan het voetballen krijgen
  • Bureaus
  • 30 mrt 2021 @ 10:21
  • 27774 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesVoetbal

De KNVB, het Nederlands elftal en rapper Snelle bundelen in een nieuwe campagne de krachten om meer kinderen aan het voetballen te krijgen. De campagne bestaat uit een videoclip (ontwikkeld door Wefilm) en verschillende initiatieven op Nederlandse voetbalclubs.

Het is voor het eerst dat Oranje meewerkt aan een officiële muziekvideo. In de videoclip genaamd Limonade zien we bondscoaches Frank de Boer en Sarina Wiegman (Oranje Leeuwinnen) en internationals Donny van de Beek, Donyell Malen, Steven Berghuis en Georginio Wijnaldum. Voor de tekst van 'Limonade' liet Snelle zich inspireren door zijn voetballende jongere broertjes. Doel van de campagne is om kinderen zich aan te laten melden bij een voetbalvereniging.

Het is niet de eerste keer dat Wefilm en Snelle samenwerken. Head of strategy & concepts Ruben Cusell zegt: 'Na Kleur, De Overkant en Smoorverliefd (dat onder meer een Grand Prix Lamp won, red.), vroeg Snelle ons mee te denken over Limonade, een track over de schoonheid van het jeugdvoetbal. Een match made in heaven met de KNVB, een van onze andere vaste opdrachtgevers.'

Oranjefestival

Hoewel voetbal de grootste sport van Nederland is en je met een paar voetbalschoenen al mee kunt doen, is dit toch niet voor iedereen financieel haalbaar. Daarom doneren Snelle, het Nederlands elftal en de KNVB in het kader van deze campagne een bijdrage aan Jeugdfonds Sport & Cultuur, dat de contributie en het materiaal betaalt voor kinderen en jongeren uit gezinnen die het minder breed hebben. Daarnaast hoopt de KNVB kinderen te inspireren om voetbal te (her)ontdekken op een zogenoemd Oranjefestival bij een amateurvereniging in de buurt. Hier kunnen zij van april tot juli tijdens uiteenlopende activiteiten 'voetballen als Oranje'.

Bekijk de videoclip hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken