ADCN lanceert vernieuwde Awards

ADCN lanceert vernieuwde Awards
  • Bureaus
  • 21 apr 2021 @ 20:38
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Awards

Met een nieuw Rewards-programma wil ADCN de prijzen waardevoller maken voor alle deelnemende professionals en bedrijven. Inzenden voor de Lamp en Spin kan tot 25 juni.

ADCN introduceert nieuwe disciplines en categorieën, een nieuwe identiteit en platform en een vol educatief programma.

De komende tijd wordt toegewerkt naar het Dutch Creativity Festival eind september waar de winnaars bekend worden gemaakt.

Eind vorig jaar maakte ADCN bekend dat de ADCN Lampen en de Spin Awards vanaf 2021 verdergaan als de Dutch Creativity Awards om zo een nog sterker aanbod te bieden voor de creatieve en digitale industrie in Nederland. De inzending voor de vernieuwde awards gaat vandaag van start.

Met het nieuwe Rewards programma krijgen alle inzenders een gratis ticket voor het Dutch Creativity Festival, een ADCN Talent membership en een voucher voor een training tijdens de Summer School van ADCN Academy. Ook maken deelnemers kans op exposure en mediaruimte - bij partners als Qmusic en Exterion Media – en op mentorships en fondsen voor de ontwikkeling van hun creatieve projecten.

De afgelopen tijd werd samen met designbureau Thonik gewerkt aan een nieuwe identiteit. Thonik en MediaMonks hebben deze vertaald naar een nieuwe website. Ace gaat ondersteunen bij de communicatie.

Soraya Odendaal (Awards Director, ADCN): ‘Wij hebben de integratie van de Lamp en Spin gebruikt om de awards vriendelijker, relevanter, inspirerender, inclusiever en waardevoller te maken voor de hele industrie. Wij zijn trots op de nieuwe identiteit en website en met de rewards geven we meer dan ooit terug aan alle inzenders, niet alleen aan de winnaars. Wij hebben veel zin in een boost aan creatieve energie na dit bizarre jaar en hopen dat iedereen zijn beste werk wil delen met de industrie.’

In de meeste categorieën kan men een Lamp winnen, in alle ‘digitale’ categorieën wordt een Spin uitgereikt. ADCN wil de fans van beide prijzen samenbrengen en leggen samen met de jury’s de lat hoog om recht te doen aan de heritage en prestige van beide prijzen.

De Dutch Creativity Awards omarmen alle creatieve disciplines en vormen van creativiteit binnen de wereld van marketingcommunicatie, design en digital maar ook daarbuiten.

Er zijn acht disciplines en meer dan vijftig categorieën. Nieuwe categorieën zijn bijvoorbeeld Voice & Social Audio, Podcasting en Production Design. Voor de nieuwe disciplines Business, Culture en Society wordt ook Nederland-breed gescout naar creativiteit - zoals bij ondernemers en start-ups, in de creatieve industrie, en bij sociaal-maatschappelijke organisaties. Met het onderdeel Future gaat ADCN samen met educatieve instellingen en talentorganisaties, in de komende jaren een sterker podium bieden aan jong creatief talent in alle disciplines.

Er zijn twee speciale awards voor creativiteit in de context van Covid-19 en creatief werk dat bijdraagt aan meer diversiteit, gelijkheid en inclusiviteit. De opbrengsten van inzendingen in deze ‘Diversity, Equity & Inclusion’ categorie gaan naar het programma PlusPlusOne: een accelerator voor divers talent in creatieve marketing.

Inzenden voor de Dutch Creativity Awards kan tot en met 25 juni.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken