Fijn Wonen lanceert campagne Niet normaal
- Bureaus
- 7 apr 2021 @ 11:10
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 7 apr 2021 @ 11:10
- Sjaak Hoogkamer
Woningproducent Fijn Wonen stelt in een nieuwe campagne het woningtekort en de oplossing daarvoor centraal. De campagne is ontwikkeld door Junction creative + digital agency.
Fijn Wonen, het woonproduct van Van Wijnen, wil zorgen voor een omslag in de bouwbranche. Om het woningtekort te verminderen moet het anders: sneller, beter, goedkoper en duurzamer.
Ada Antonides, marketingmanager van Fijn Wonen, licht toe: ‘Dankzij een slimmer productieproces, dat grotendeels plaatsvindt in onze fabriek, kunnen we woningen leveren die goedkoper en sneller te realiseren zijn, zonder in te leveren op uitstraling en wooncomfort. Een nieuwe manier van bouwen, noemen we dat. Fijn Wonen staat als merk voor deze nieuwe manier van bouwen. Met de landelijke campagne zetten we in op het vergroten van onze naamsbekendheid en claimen we een pionierspositie.’
Concept
In de campagne draait het om het contrast tussen de manier die nu normaal is en de manier waarop Fijn Wonen het doet: Niet normaal.
‘Als het over het woningtekort gaat, gaat het al snel over statistieken en processen,’ zegt Sanne Vlutters, copywriter/strateeg bij Junction. ‘Maar het gaat niet over stukken grond en langzame vergunningstrajecten. Het gaat over mensen die geen huis kunnen vinden. Zo zijn we uitgekomen bij het verhaal van de 38-jarige Maarten, die weer bij zijn moeder José woont omdat hij in z’n eentje geen betaalbare woning kan vinden. Dat soort verhalen maken dat Fijn Wonen het helemaal anders wil doen. Niet normaal, dus.’
Uniek voor de bouw
De media- en middelenstrategie is ook al niet normaal voor de bouwwereld. Televisie, radio en getargete social advertising worden ingezet om het verhaal aan woningcorporaties, projectontwikkelaars en vastgoedbeleggers over te brengen. Deze middelen worden gebruikt om de urgentie van een nieuwe manier van bouwen te benadrukken. Esther Jansma, art director bij Junction, licht toe: ‘Vervolgens richten we ons in de tweede laag van de campagne op het rechtstreeks informeren van de doelgroep over de propositie. Daarvoor gebruiken we gerichte online advertenties, vakbladen en outdoor. Hierin staat het contrast tussen de huidige ‘normale’ bouw en Fijn Wonen centraal. Daarvoor gebruiken we krachtige statements waarin we de nadruk leggen op productvoordelen. Ook dat is niet normaal voor de bouw.’ De campagne is 5 april live gegaan.
Credits:
Adverteerder: Fijn Wonen
Titel: Niet normaal.
Bureau: Junction creative + digital agency
Account: Emma Wennekendonk, Sander Renkema
Copy/strateeg: Sanne Vlutters
Art/strateeg: Esther Jansma
Opdrachtgever: Ada Antonides, Baukje van der Vlugt Film/Productiemaatschappij: Lukkien
Regie: Berend Boorsma
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing