London Marathon Events vernieuwt merk
- Bureaus
- 9 apr 2021 @ 13:18
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Website
- 9 apr 2021 @ 13:18
- Sjaak Hoogkamer
London Marathon Events heeft met digital agency Dept gewerkt aan een brand refresh en een beter beheer van de portfolio aan websites. De eerste fase van het project betrof het topevenement: de London Marathon.
London Marathon Events (LME) organiseert evenementen voor hardlopen, wielrennen en zwemmen, die jaarlijks meer dan 200.000 deelnemers inspireren.
De Londen Marathon trekt volgens Dept een breed scala aan mensen over de hele wereld. Geïnspireerd door de prestaties van zowel topsporters als algemene deelnemers ontwierp Dept een brand refresh. Hierin was het belangrijk volgens het bureau ‘dat zowel de emotie als prestatie werden gevierd: van het beginnen aan hun eerste training tot de intensiteit van het passeren van de finishlijn.’
Jason Ochoa, Head of Digital bij LME: ‘We hebben Dept aangesteld vanwege hun vermogen om creativiteit en technologie te combineren. Ze begrijpen onze organisatie volledig en dat heeft geholpen om ons merk te vernieuwen op een manier die onze waarden weerspiegelt en die representatief is voor de duizenden mensen die we elk jaar inspireren. We zijn heel blij met de samenwerking met Dept op zowel creatief als technisch gebied en kijken ernaar uit om samen verder te werken.’
Dept ontwierp verschillende patronen geïnspireerd op de marathon; een set van geometrische designs die de grond waar atleten op rennen vertegenwoordigt, evenals de oriëntatiepunten die ze onderweg zien en de duizenden stappen die ze zetten naar de finishlijn.
Dept vernieuwt in totaal acht websites voor London Marathon Events op Sitecore Experience Platform. De London Marathon website is de eerste website die werd gelanceerd op het nieuwe platform.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 10, 2024
- Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Voorjaarscampagne Hornbach zet lentegevoel centraal
- Gouden Loeki naar Hema en Hotel LAmour
- Praxis: ‘Van Grijs naar Groen’ is beter voor de kinderen
Laatste Nieuws
- Natwerk belooft totale creatieve... 19-03-2024
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing