Pearle: als je geen bril wil

Pearle: als je geen bril wil
  • Bureaus
  • 7 apr 2021 @ 16:15
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

Pearle laat in de eerste geïntegreerde campagne van Havas Lemz en Havas Brussel zien dat ze begrijpt dat mensen aanhikken tegen een eerste bril, maar voor ze klaarstaat zodra zij eraan toe zijn.

Pearle Opticiens koos eind 2020 voor de combinatie Havas Lemz en Havas Brussel als nieuwe strategisch-creatieve partner voor Nederland en België. Samen hebben de bureaus de nieuwe overkoepelende positionering en visuele identiteit van Pearle vertaald naar een communicatieconcept dat laat zien dat Pearle oog heeft voor wat er speelt in het leven van mensen en passende oplossingen biedt.

Pearle introduceert een nieuwe dienst, het Goed Zicht Gesprek.

Voorafgaand aan de uitgebreide oogmeting vindt voortaan een intakegesprek plaats. Daarin wordt niet alleen met klanten gesproken over klachten en wensen met betrekking tot hun zicht, maar ook over hun levensstijl en wat echt belangrijk voor ze is, zodat het beste passende advies en de optimale oplossing kan worden geboden.

In de campagne is het woord aan Puck, een brildragend meisje van een jaar of acht. Zij heeft al lang door dat haar vader niet goed meer ziet en komt met een creatieve manier om hem duidelijk te maken dat hij toch echt toe is aan een bril.

 

Credits

Creatie: Bram Tervoort (Nederland), Werner van Reck (Belgie)

Account: Ellen Mesdag, Daniël Boulet

Strategie: Lianne Heite

Content Producer: Marga Bierema

Regie: Bram van Alphen (HazazaH)

Dop: Myrthe Mosterman NSC

Edit: Govert Janse

Grading, Online: Barry Clarke, Captcha

Muziek: Cris&Jef Music

Geluid: AMP.Amsterdam

Fotografie Stills : Anne van Zantwijk



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken