Albert Heijn lanceert EK-campagne met 'Hollandicons'

Albert Heijn lanceert EK-campagne met 'Hollandicons'
  • Bureaus
  • 27 mei 2021 @ 13:01
  • 15628 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

De Albert Heijn-klant kan de komende EK-periode sparen voor zogenoemde Hollandicons: een serie tattoos en stickers van de EK-beker, Oranjeleeuw en namen van de Oranjespelers. Een nieuwe campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko, moet de actie kracht bij zetten.

Met deze tattoos en stickers kan iedereen zichzelf, de fiets én het huis helemaal in Oranjesferen versieren, aldus Albert Heijn, dat tevens partner van de KNVB en het Nederlands Elftal is. In de 'extra lange' tv-commercial (80 seconden) zien we Memphis Depay, Georginio Wijnaldum, Daley Blind en Donny van de Beek voorbijkomen, die een heuse peptalk van AH-supermarktmanager Ilse voorgeschoteld krijgen. Ook klinkt voetbalklassieker 'Wij houden van Oranje' van wijlen André Hazes door de speakers.

Juich-handdoek

Albert Heijn heeft de komende weken naar eigen zeggen 'alles in huis' voor een geslaagd EK: van borrelassortiment tot makkelijke maaltijden en van EK-tompouces tot Oranje-donuts. Ook introduceert de Appie 'Oranje AH-sokken', EK-glazen van Heineken, een EK-speelkalender van Coca-Cola en een juich-handdoek (vrij naar Jumbo?) van de Staatsloterij.

Bij elke 15 euro aan boodschappen ontvangt de AH-shopper een Hollandicon.  De complete serie bestaat uit 44 tattoos en 41 stickers. De actie loopt van 31 mei tot 28 juni.

De campagne met de niet heel originele pay-off 'Alles voor Oranje' wordt uitgerold op televisie en online. Bekijk 'm hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken