Albert Heijn lanceert EK-campagne met 'Hollandicons'
- Bureaus
- 27 mei 2021 @ 13:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 27 mei 2021 @ 13:01
- Lucas Boon
De Albert Heijn-klant kan de komende EK-periode sparen voor zogenoemde Hollandicons: een serie tattoos en stickers van de EK-beker, Oranjeleeuw en namen van de Oranjespelers. Een nieuwe campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko, moet de actie kracht bij zetten.
Met deze tattoos en stickers kan iedereen zichzelf, de fiets én het huis helemaal in Oranjesferen versieren, aldus Albert Heijn, dat tevens partner van de KNVB en het Nederlands Elftal is. In de 'extra lange' tv-commercial (80 seconden) zien we Memphis Depay, Georginio Wijnaldum, Daley Blind en Donny van de Beek voorbijkomen, die een heuse peptalk van AH-supermarktmanager Ilse voorgeschoteld krijgen. Ook klinkt voetbalklassieker 'Wij houden van Oranje' van wijlen André Hazes door de speakers.
Juich-handdoek
Albert Heijn heeft de komende weken naar eigen zeggen 'alles in huis' voor een geslaagd EK: van borrelassortiment tot makkelijke maaltijden en van EK-tompouces tot Oranje-donuts. Ook introduceert de Appie 'Oranje AH-sokken', EK-glazen van Heineken, een EK-speelkalender van Coca-Cola en een juich-handdoek (vrij naar Jumbo?) van de Staatsloterij.
Bij elke 15 euro aan boodschappen ontvangt de AH-shopper een Hollandicon. De complete serie bestaat uit 44 tattoos en 41 stickers. De actie loopt van 31 mei tot 28 juni.
De campagne met de niet heel originele pay-off 'Alles voor Oranje' wordt uitgerold op televisie en online. Bekijk 'm hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing