Douglas en Dept: virtuele tentoonstelling merkcampagne
- Bureaus
- 18 mei 2021 @ 10:40
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 18 mei 2021 @ 10:40
- Sjaak Hoogkamer
Douglas’ nieuwste campagne Let’s Do Beautiful viert naar eigen zeggen schoonheid in al haar diversiteit, weg van een eendimensionaal beeld en richting een modern holistisch idee. Douglas en Dept vertaalden dit concept naar digitaal.
Op douglas.nl/letsdobeautiful kunnen gebruikers een 3D-ervaring ondergaan.
De virtuele tentoonstelling Walk of Beauty toont onder andere achtergrondinformatie en interviews over campagnebeelden. Door technologieën als WebGL en Three.js te gebruiken creëert het een tastbare virtuele wereld waar gebruikers doorheen kunnen navigeren en de content kunnen verkennen. Het ontwerp lijkt op een grote galerie en bootst de afmetingen na van bekende musea uit New York. Het is opgedeeld in verschillende gebieden, waarvan de individuele boodschap en stemming wordt ondersteund met behulp van grote 3D-sculpturen.
Tina Müller, CEO van Douglas Group: ‘Met een digital-first mindset streven we het doel na om onze klanten voortdurend nieuwe en innovatieve ervaringen te bieden. Zo breiden we Douglas uit tot de grootste online beauty- en lifestylemarktplaats.’
Susanne Cornelius, CMO bij Douglas Group, voegt toe: ‘Let’s Do Beautiful is een emotionele oproep om vollediger naar schoonheid te kijken. Met de virtuele tentoonstelling willen we klanten inspireren om onze merkwaarden op een geheel nieuwe manier te ontdekken.’
Gesine Meitler, account manager bij Dept: ‘De nieuwe virtuele ervaring op douglas.nl is het beste voorbeeld dat innovatieve technologieën zoals VR niet alleen lege kreten zijn, maar daadwerkelijk gebruikt kunnen worden als een zinvolle uitbreiding van de merkstrategie.’
Het project werd in vier weken geïmplementeerd, internationaal uitgerold en is beschikbaar in vijf talen.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing