Heineken lanceert EK-campagne: genieten met je rivalen

Heineken lanceert EK-campagne: genieten met je rivalen
  • Bureaus
  • 21 mei 2021 @ 15:42
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • VoetbalCampagnes

De nieuwe internationale tv-campagne van Heineken, tevens partner van het naderende Europees Kampioenschap, moet laten zien dat voetbal kijken pas écht leuk is als je dat samen met je rivalen (en een biertje) doet.

In de tv-campagne, ontwikkeld door Heineken’s inhouse-bureau Le Pub, zien we verschillende scènes waarin rivaliserende voetbalfans overdreven aardig tegen elkaar doen, om vervolgens te onthullen dat het allemaal een opzetje was om de ander op een ludieke manier in de maling te nemen.

Bruno Bertelli, managing director van Le Pub, zegt: 'De campagne laat zien dat je Euro 2020 nog beter beleeft als je de wedstrijden samen met rivalen bekijkt. Zeker na het afgelopen jaar is het voor ons belangrijk om op een positieve manier te vieren dat voetbalfans weer samenkomen.'

Typisch Heineken

Hans Erik Tuijt, global sponsorship director bij Heineken, vult aan: 'We kijken ontzettend uit naar ons eerste Euro 2020-toernooi als partner. Bij Heineken streven we ernaar inspirerende verhalen te vertellen die voetbalfans over de hele wereld aanspreken. Deze campagne brengt op een geestige en typische Heineken-manier herkenbare situaties tot leven en laat zien dat het veel leuker is om samen met je rivalen te genieten van de wedstrijden, plus een biertje natuurlijk.'

Bekijk ‘m hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken